Hem & Villa

9 Sep

Igår tog vi vårt pick och pack och stack till Göteborg och gick på mässa. Hem & Villamässan känns som något vi kan relatera till ganska starkt just nu och det var helt klart värt att ta ett kik. Vi gick nog omkring där inne i nästan 2 ½ timme och tittade på fönster, kakel, parkett, kök och hela baletten. Det fanns otroligt mycket att titta på och förhoppningsvis blev vi något klokare i vissa aspekter. Något som vi pratat om en hel del det senaste är uppvärmningen av huset. Vi är inte helt hundra än på vilken lösning vi ska välja, men några frågetecken fick vi i alla fall svar på igår.
Jag älskar att gå på mässa och har hunnit med några st. Nästa mässa för egen del blir i November på Swedental och jag ser verkligen fram emot det. Visst det låter lagom geeky att springa runt bland labbrockar, tandborstar, tandsköterskor, tandläkare och hygienister, men som tandsköterska så har jag ju ändå ett visst intresse för vad som händer inom tandvårdens fantastiska värld. Med tanke på att jag för tillfället inte utövar tandsköterskeyrket så känns det ganska viktigt att försöka hålla sig ajour så att man har lite koll när man väl kommer ut på arbetsmarknaden igen.
Och så hände nåt otroligt roligt igår! Efter mässan åkte vi till vårt renoveringsmecka Bauhaus för att bland annat titta på golv och annat smått och gott. Verkar som om jag för övrigt kommer få igenom min önskan om Smokey oak golv. Yay! Hur som helst så dök det upp ett bekant ansikte bland kunderna. Först blev jag lite konfunderad och trodde att jag sett fel för personen i fråga bor ganska långt bort. Efter några minuter såg jag personen igen och hon fick även syn på mig, men då blev jag ganska säker på min sak. Det var en gammal klasskamrats mamma som jag inte sett på hur många år som helst! Det var ett väldigt roligt återseende och det värmde mig nåt oerhört att få träffa henne. Hennes dotter som jag gått i samma klass med under högstadiet är en väldigt god vän. Tyvärr bor denna goda vän i England så det är otroligt sällan man har möjlighet att träffas, men när jag sprang på hennes mamma här så kändes det som om avståndet mellan mig och denna goda vän helt plötsligt inte var så stort. Jag måste säga att detta möte verkligen gjorde min lördag!

Kommentera

