Rätt i mammahjärtat!

16 Sep

Oj va ont det gör! Ikväll är nog första gången som Siri gjort sig illa riktigt ordentligt. Jag antar att i får vara glada att vi klarat oss i nästan ett helt år från värre olyckor, men ikväll var det kört. Ikväll tog turen slut.
En koordinationsmiss gjorde att hon stöp med huvudet före i golvet när hon kröp och landade på munnen. Både blod och tårar sprutade och efter en lång stunds hulkande och snyftande så lugnade det ner sig. Jag har inte haft möjlighet att känna på tänderna än, men det såg inte ut som om någon tand frakturerat i alla fall. Jag får försöka känna lite försiktigt när jag borstar tänderna på henne sen.
Och som grädde på moset så gjorde hon om samma fadäs en gång till alldeles nyss. Smack rätt på munnen. Det gick bättre den här gången och nu sitter hon i badet som plåster på såren. Om det är något som gör Siri glad så är det att få bada.
Men oj vad det gör ont i en själv. Det kändes som om en liten smula av mig dog. Kunde jag så skulle jag skydda henne från allt ont i världen, men ibland räcker man inte till…

3 svar to “Rätt i mammahjärtat!”

  1. polaroidized september 17, 2012 den 8:20 e m #

    Kanske dags att skaffa hjälm?! Jag väntar ännu på första olyckan…hoppas den dröjer!

    • Sandra Lago september 17, 2012 den 8:29 e m #

      Då tycker jag att du ska läsa dagens inlägg. Jag tror att vi behöver två hjälmar… minst 😉

      • polaroidized september 17, 2012 den 8:51 e m #

        Ojdå 🙂 Ni har verkligen varit utsatta! Krya på er!

Kommentera

