One of those days

23 Sep

Det är en sån där dag idag då man måste få tummen ur och göra allt det där som är tråkigt. Detta involverar tvätta, (jag har redan kört 3 maskiner och kämpar efter att hitta plats i lägenheten där jag kan hänga min tvätt på tork) vattna ogräset jag kallar för blommor, dammsuga, damma och försöka komma på något trevligt i middagsväg. Samtidigt som jag gått här och donat och grejat så har min lilla hjälpreda svansat efter mig och gjort det mesta som jag uträttat ogjort. Tvätten som jag hängt upp så fint här och där ligger några sekunder senare på golvet. Jag fick springa runt och leta efter dammtrasan förut och kunde för mitt liv inte begripa vart den tagit vägen… jag la ju den på bordet. Jag hittade den senare i toaletten…. Japp… I toaletten. Inte bredvid, inte på utan i. Undrar hur i hela vida världen den kunde hamna där? Hmmm….
Jag har inte riktigt vant mig vid det faktum att Siri växer, blir större och klarar av mer och mer saker. Hon har själv upptäckt att saker som tidigare verkat svårnådda helt plötsligt finns inom räckhåll om man ställer sig på tå och sträcker på sig lite extra. Det är inte mycket i vårt hem som går säkert längre.
Och på tal om hem så går det sakta men säkert framåt med huset. Jag önskar så att jag kunde få lite tid där nån dag framöver och greja och dona på egen hand. Oftast är det Magnus som är där och jag är här hemma med Siri. Just nu känner jag dock ett JÄTTEbehov av att få bidra till skapandet av vårat hem. Och detta skall jag göra genom att slipa element och sedan måla om dem. Inte det roligaste jobbet, men det måste göras. Får se dock när det finns möjlighet för mig att komma ifrån och göra detta.

2 svar to “One of those days”

  1. Ama de casa september 24, 2012 den 9:51 f m #

    Hahaha! I toaletten var ju ett skitbra ställe för trasan ju 😀

    Igår var det slappardag med bad här. Nu snurrar min andra maskin med tvätt… Aja, jag kan ju alltid gå ner och bada när den är klar 😉

    • Sandra Lago september 24, 2012 den 9:58 f m #

      Gottegris! Jag säger ju det, jag kommer snart och våldgästar dig för det var väldigt fina bilder du la upp. Till och med jag som annars är en badkruka kände för att bada när jag såg de fina stränderna 🙂

Kommentera

