Akupunktur

19 Okt

Jag kan efter några sessioner med akupunktur hos sjukgymnasten konstatera att jag har en smärttröskel som ett 2-årigt barn ungefär. Det är ju otrevligt på riktigt… Nu är jag förvisso fruktansvärt öm och känslig för beröring både på  ryggslut och bäcken, men ändå. Att tatuera sig var nog mindre smärtsamt än det här.
Jag måste erkänna att jag börjar bli lite orolig för mitt bäcken blir inte bättre. Det känns fortfarande som om jag går omkring med foglossning 24 timmar om dygnet och jag börjar känna mig allt mindre mobil. Det där med smidighet excisterar inte längre. Och allt det där med att försöka komma igång och träna börjar kännas mindre och mindre avlägset, även om jag verkligen skulle behöva det, men hur sjutton tränar man när man kvider bara man ska resa sig upp från en stol?
Jag var så sugen på att hoppa på tåget och börja i mammacrossfitgruppen, men det känns i nuläget otänkbart.
Nu i kommande vecka ska jag få tummen ur och ringa till läkaren igen och se vad han kan hjälpa mig med. Nu måste det hända grejer.
Hur som helst så är jag oerhört tacksam för min sjukgymnast, hennes tålamod och förståelse. Jag kunde inte fått någon bättre och tillsammans kommer vi förhoppningsvis nån gång att komma nån vart. Jag håller tummarna för att jag nån dag kommer att bli smärtfri igen… Så då får man utsätta sig för lite smärta i hopp om att bli bra… även om det finns trevligare saker än att få nålar stuckna i ryggen

Ett svar to “Akupunktur”

  1. Frida - Militärmamman oktober 22, 2012 den 10:50 e m #

    Fy, stackars dig som har ont fortfarande!! Hoppas och håller mina tummar att nåt finns att göra så du snabbt blir bra igen! Inte roligt att gå runt å ha ont och frustrerande när du vill träna men känner dig begränsad. Kram!

Kommentera

