Shoppingrace

24 Okt

Igår bar det av till Ikea med syster, systerdotter och mor. Kändes inte aaaaaaalls konstigt att åka utan Siri, jag lovar… jag bara gick och tänkte på henne hela tiden, undrade vad hon och Magnus gjorde och hur de hade det. Separationsångest måhända?
Efter shopping och mat på Ikea så rattade vi vidare mot Ullared. Även där gjordes en del fynd, bland  annat sockar till Siri, smink och hygienartiklar till mig och en hel del annat smått och gott.
Jag måste dock erkänna att hela dagen igår var ganska påfrestande. Jag har haft väldigt ont det senaste i rygg och bäcken och gårdagen gjorde det väl inte direkt bättre, men jag hade verkligen sett fram emot vår lilla utflykt och kände att inget skulle hindra mig från att åka med. Dock har det väl straffat sig idag… på mer än ett sätt. För det första är jag väldigt mör i kroppen idag och för det andra så har Siri varit putt på mig. Tydligen föll det inte i god jord att mamma stack iväg på shoppingturne utan dotter så idag har jag blivit straffad för det av en liten argbigga som bitit mig, puttat bort mig och bara velat vara med pappa hela dagen. Hon har kort och gott varit en riktig liten pappagris. Det har hörts lång väg för det har varit ”pappappappappap” för hela slanten när hon pratat. Det är först nu på kvällen som hon funnit i sitt hjärta att förlåta lilla mamma för hennes ”snedsteg” och jag har äntligen fått både gos, pussar och kramar.
Mmmmmm… dreggliga bebispussar

Kommentera

