Den som väntar på nåt gott…

2 Nov

…väntar oftast för länge. Så var det i alla fall idag. Glad i hågen gick jag till stan i sällskap av Siri och mamma för att besöka Swensons guld. Jag var där för nån vecka sedan och beställde en ring. När jag beställde den så fick jag beskedet att ringen skulle komma idag så gissa om jag sett fram emot detta? Gissa även om jag blev besviken när vi kom till affären och ringen inte hade kommit… Så nu får jag vänta till på tisdag… i värsta fall till nästa fredag. Just nu känns det som en evighet dit. Suck och pust…
Är nådigt trött också och funderar starkt på att call it a night och krypa ner under täcket. Natten som var gav inte så mycket sömn. Redan vid 23-tiden så vaknade Siri och var jätteledsen. Jag misstänker att det drömdes mardrömmar för det tog en stund innan jag lyckades lugna och trösta henne. Det var bara till att bädda ner henne i min säng… men det tog en dryg timme för henne att komma till ro och somna om. När Siri ska komma till ro så snurrar och far hon runt som en väderkvarn. Viftar, flaxar, sparkas, snurrar och ska om möjligt gärna ligga på mig. Gärna tvärs över mitt ansikte. Det är inte ovanligt att jag vaknar upp mitt i natten med andnöd och med en stensovande tjej liggandes på mig.
Nackdelen för mig och mitt trasiga bäcken är att jag klarar inte av att ligga och sova långa stunder på samma sida, utan ungefär var 10:e minut så rör jag på mig och byter ställning för annars får jag fruktansvärt ont. Delar man säng med en liten tjej som dels knör ut en så att man ligger på kanten av sängen och balanserar och dels ligger så tätt, tätt, tätt intill hon bara kan så finns det väldigt få marginaler kvar att röra sig på. Trots att jag försökt att fösa över henne upprepade gånger till Magnus säng, så har hon likt en bumerang kommit tillbaka. Så den här natten har jag spenderat sömnlös, liggandes på rygg med oerhörda smärtor. Det var knappt att jag kunde ta mig ur sängen i morse. Håller tummarna för en bättre natt inatt…

Kommentera

