Min fantastiska familj del 2

18 Nov

Under veckan som gått så har vårt badrum sakta men säkert börjat ta form. Väggar är kaklade och klinkers är lagt på golvet. Det ska fogas inom en snar framtid, men nu ser det i alla fall ut som ett badrum.
Och igår var det full aktivitet i huset. Gipset skulle upp på väggar och tak, så på plats på bygget var maken, pappa, styster, svåger, systerson och bror. Alla slet, kapade gips, borrade, donade och grejade. Allt gips är inte uppe än, men snart… Snart kan jag på allvar välja tapeter! Yay! Givetvis har vi en himla massa som ska spacklas och slipas, men drömmen om ett hem kommer allt närmre. Jag ser verkligen fram emot den dagen då första rummet står klart. Jag gissar på att det antingen kommer att bli köket eller badrummet.

Ett svar to “Min fantastiska familj del 2”

  1. polaroidized november 18, 2012 den 10:12 e m #

    Låter härligt! Kämpa på 🙂

Kommentera

