Förskola hit och dit

20 Nov

Igår lyckades vi ÄNTLIGEN ta oss till öppna förskolan i stan. De senaste måndagarna och tisdagarna har varit körda. Det har varit möten, jag har varit sjuk och annat har kommit ivägen så det var flera veckor sedan vi satte vår fot på nån utav öppna förskolorna, men igår var det dags igen.
Första kvarten fick jag passa på och njuta av gos, då Siri helt plötsligt blev väldigt blyg och skulle bara sitta i mitt knä och ”terapi-pilla” på mitt halsband. Av någon anledning så har mitt halsband blivit någon form av koppel för så fort Siri är i min famn och vill försäkra sig om att jag inte ska kunna sätta ner henne på golvet igen, så förankrar hon sina små korvfingrar runt kedjan om min hals… och vips så sitter vi fast i varandra! Smart tjej.
Samma smarta tjej kom på att hon med nöd och näppe kunde nå upp till handtaget på dörren i lokalen där vi samlas på öppna förskolan och släppa ut resten utav barnaskaran. Det slutade med att vi fick låsa dörren, men skam den som ger sig.

Adora och Siri i full färd med att göra ett utbrytningsförsök

Och idag har vi varit på Nya Skolans förskola som hade öppet hus under kvällen. Här ska Siri gå i förskola efter årsskiftet är det tänkt och idag var vi där och kollade läget. Det var lite blygt först och det dröjde en liten stund innan Siri vågade släppa min tröja, men en utav pedagogerna lyckades locka Siri med lite roliga leksaker och till slut tog nyfikenheten överhand. Jag håller verkligen tummarna för att Siri kommer att trivas där och om vi har tur så kommer även Adora (på bilden ovan) att hamna i samma förskolegrupp som Siri.

Ett svar to “Förskola hit och dit”

  1. militarmamman november 21, 2012 den 11:21 e m #

    Kul m ÖF! Skönt att du äntligen är frisk igen med! Visst önskar man att de små trollen kunde tala om lite mer vad de målar å så… fint blir det iaf, eller hur?!
    Jag gillar med Efva Attlings smycken men har bara något halsband. Vacker ring!! kram

Kommentera

