Händig som få

26 Nov

Idag har jag inte varit hemmamamma utan istället agerat hemmafixare i vårt hus. Jag av alla människor skulle tydligen spackla… Så nu har vi lärt oss det också. Jag har ett svagt minne nånstans i bakhuvudet att jag ägnat mig åt detta tidigare, men det är många år sedan och det blev till att lära sig det på nytt.
I köket har det hänt grejer. Min far gjorde mig sällskap framåt lunch och spacklade i princip färdigt hela köket (även taket). Nu är det inte långt kvar tills vi kan färdigställa köket. Spännande!
I lördags var min fantastiska familj igång igen och donade och grejade i huset. Min make, far, båda bröder och svåger gipsade för glatta livet och nu är det faktiskt inte många gipsskivor kvar som ska upp. Det saknas på nåt ställe här och där i taket, men annars är vi snart ganska färdiggipsade.
Jag satt precis och läste Militärmammans blogg och blev med ens lite inspirerad av de fina stolarna som hon gjort i ordning. I vårt hus står det nämligen en skänk som de tidigare husägarna lämnade kvar åt oss. Den är lite nött och skavd, men otroligt vacker i ek med björkinredning. Den är mitt framtidsprojekt. Nån gång….  när tid finnes… så ska jag laga den trasiga listen på skänken, därefter slipa om och olja den. Jag tror att skänken kommer att få sig ett rejält lyft och jag ser verkligen fram emot att få pilla med den.

4 svar to “Händig som få”

  1. Frida - Militärmamman november 26, 2012 den 10:34 e m #

    Japp! När tid finnes… Jag vet. Phu! Jag har massor av projekt som bara står och väntar. En vacker dag… =) Duktig du varit idag! Skönt.

    • Sandra Lago november 26, 2012 den 10:41 e m #

      Ja även om man inte alltid hinner med allt man känner att man skulle vilja göra, så är det ändå roligt att veta att det finns projekt liggandes. Något att se fram emot 🙂

  2. polaroidized november 27, 2012 den 6:19 e m #

    Drömmer också om att ha små projekt att slutföra i framtiden då vi bor i eget hus 🙂 Lycka till med slutspurten!

    • Sandra Lago november 27, 2012 den 7:19 e m #

      Även om det är slitsamt så är det roligt. Håller tummarna för att ni hittar drömhuset snart 🙂

Kommentera

