Donar, grejar, fixar och fejar

6 Dec

Igår uträttades det mycket (och ändå inte tillräckligt). Det första jag fick göra när jag kom bort till huset var att plocka fram snöskyffeln och börja skotta. Det tog sin lilla stund (och när det var dags att gå hem igen på kvällen så hade det kommit lika mycket snö till) men efter lite jävlar anamma så gick det faktiskt att gå rätt så obehindrat både på trottoaren och upp på trappan till huset.
Inne i huset har jag de senaste dagarna spacklat som en idiot. Väggarna är i princip klara. De ska bara slipas till lite här och där. All spackling i taket får 2-meter-make ta hand om. Jag har till och med målat lite grann. Börjat grunda i alla fall där elementen ska sitta. Med tanke på rådande dritväder är vi ganska måna om att få upp elementen så snart som möjligt och få upp lite bättre temperatur i huset.
Idag har vi haft ett break från huset och varit ute och handlat (dock grejer till huset) och vi hann även med en liten fika innan det var dags att packa iväg oss och åka till syster yster och hälsa på.
Kära syster yster ska vara barnvakt en stund på lördagen. Vi gör ett byte kan vi säga. Hon får en Siri och vi får hennes make. Då ska jag, Magnus och svåger dona och greja i huset och förhoppningsvis komma än längre i vårt lilla projekt. Element ska sättas upp, tak ska spacklas och där öppna spisen tidigare satt ska det putsas. Vi har fullt upp.

Jag har precis nattat en mycket trött docka…. hon somnade i bilen på väg hem och var fly förbannad på mig när jag drog upp henne för att plocka av henne overall, vantar, mössa och allt som hör därtill. Och snälla jag som tänkte att det var skönare att sova i en pyjamas än i en vinteroverall…
När sinnet väl sjunkit till rumpan så var alllting frid och fröjd. Vällingen dracks upp, tänderna borstades och sen jag la ner henne i sängen så har jag inte hört ett pip. Då är man trött.
Snart ska jag göra henne sällskap… i morgon är en ny dag… mer spackel… mer målarfärg… och medans jag ägnar mig åt detta så ska Magnus och Siri inviga Siris nya pulka 🙂

Ett svar to “Donar, grejar, fixar och fejar”

  1. polaroidized december 8, 2012 den 9:14 f m #

    Ni har allt massor att stå i med 🙂 Kämpa på! Jag är säker på att slutresultatet blir suveränt!

Kommentera

