Let’s get creative

12 Dec

På måndag smäller det. Då ska vi beställa både tapeter och golv till huset. I can’t wait! Golvet är ”spikat” och klart och ligger på lager och väntar. Tapeterna… hade vi lite delade åsikter om. Som tur var så låg Siri i vagnen och sov under tiden som vi stod i affären och dividerade om vilka tapeter vi skulle ha i vilka rum… Vi kunde dividera i lugn och ro. Vet inte om vi fortfarande är helt på det klara med vilka tapeter vi ska ha överallt, men det kommer väl. Ska sätta mig en stund nu och kolla igenom lite kollektioner och se om jag blir något klokare.
Jag fick även tillfälle tidigare att slå in lite julklappar medan Siri och Magnus var ute och åkte pulka. Vet i fåglarna hur jag ska slå in Siris julklapp. Den är en utmaning vill jag lova. Till henne har vi nämligen (bland annat) köpt en sittsäck… Hur sjutton slår man in en sittsäck?
Min syster kom med förlsaget att stoppa den i en utav alla flyttlådorna vi har ståendes och det lät jättebra, men döm om min förvåning när den stackars sittsäcken inte fick plats i lådan… så nu är vi tillbaka på ruta ett och får tänka om. Tänk, tänk, tänk….

Och förresten så tycker jag att ni ska köpa er en bok. Själv ska jag försöka skicka iväg en beställning snarast på denna bok och jag ser fram emot att få läsa den. Den är skriven av David Thulin, en herre som jag är lite småbekant med, där han skriver om sitt livsöde efter att ha drabbats av stroke och om jag förstått det hela rätt så är den som en handbok för personer som nyligen råkat ut för ett handikapp och även en handbok för deras nära och kära. Jag har följt hans blogg under tiden som den var aktiv och den är otroligt välskriven, intressant, gripande och det är synd och skam att han inte skriver i den längre. Men hans bok ”Handbook for wheelchair life” finns att beställa på Amazon.com

”Less than three weeks after his wedding, David had two massive strokes. When he awoke from a coma, he could only move his eyes up and down, and he was mute. Doctors gave him the grim news: he was ”locked-in” and had a 10% chance of living past four months. But David survived. His voice did not return, however, so David felt an overwhelming need to communicate. So he started writing. About everything and nothing. For himself mostly, but he realised that his trip through the Swedish medical system and his adjustment to a wheelchair needed to be shared. David was born in 1979 and lives in Stockholm, Sweden.”

2 svar to “Let’s get creative”

  1. KEL december 13, 2012 den 10:52 f m #

    Kolla med Peter hur han gjorde när han slog in till Julia :).

    • Sandra Lago december 13, 2012 den 8:17 e m #

      Om jag känner Peter rätt så var det säkert något fiffigt 😉

Kommentera

