En liten önskelista nu i juletid

19 Dec

Det där med julklappar är alltid en klurig nöt att knäcka. Jag har lite smått prestationsångest var gång man ränner runt i affärer och ska inhandla klappar till julen. Av någon anledning så är det viktigt för mig att det jag ger bort speglar att det finns en tanke bakom presenten. Att man faktiskt lagt ner lite tid på den, tänkt till så att julklappan blir perfekt. Ofta tror jag dock att det faller. Jag ställer för stora krav på julklapparna jag vill ge och så blir det pannkaka alltihopa. Jag är inte så överdrivet nöjd med årets inköp av klappar, men i ärlighetens namn så fungerar inte riktigt min hjärna just nu. Jag har på tok för mycket att tänka på och det här med jul känns tyvärr väldigt sekundärt.
Och till alla som jag har köpt julklappar; ja jag har sparat kvittona. Oroa er inte.
Och själv då? Själv önskar man sig saker som i regel ingen annan kan ge en. Eller jo vissa saker kanske… men inte allt.
Det här önskar jag mig:

1. Självklart måste vårt kära hus komma på förstaplats. Att det ÄNTLIGEN ska bli klart och att vi ska kunna flytta in

2. Tid. Varför är dygnen så korta och en veckas dagar så få? Jag hinner inte med hälften av alla saker jag tänker mig

3. En romantisk ”get away” bara jag och maken. Inte nåt avancerat… bara en bit mat ute på stan en lördagkväll. Slippa kasta i sig maten, torka söliga små händer och titta i pekboken samtidigt som man äter…

4. En längre paus. Samtidigt som saker och ting måste hända i huset så önskar jag mig och min lilla familj 2 veckors ledighet att göra vad vi vill på. Så är det när man vill äta kakan och ha den kvar…

5. Att Siris trots-och-gränstestarperiod ska ta slut. Jag älskar henne av hela mitt hjärta och skulle gå under utan henne… men snälla lilla damen, du kan inte bli arg för precis allting!

6. Sömn… att få vakna av mig själv och känna mig utvilad

7. En tripp till Borås och få hälsa på vänner och bekanta… inte minst klippa mig. Jag har inte klippt mig sen jag flyttade från Borås och om jag nån gång snart får möjlighet att åka tillbaka dit så ska jag försöka boka i en tid hos Emina så hon får gå lös på mitt hår.

8. Att få gå på en promenad med ipodlurarna i öronen och lyssna på favoritlåtarna. Gå runt i mina egna tankar utan att putta på en barnvagn med en liten dam som inte alls är intresserad av att gå på promenad…. kort och gott, jag vill gå på promenad.

9. Nja den här skulle nog egentligen ligga MYCKET högre upp på listan. Att jag får behålla min tand som Siri knockade härom dagen. Snälla tanden dö inte för mig…

10. Vår och solsken

 

Undrar om tomten tycker att jag har varit snäll i år??

7 svar to “En liten önskelista nu i juletid”

  1. intecoolochoberord december 19, 2012 den 11:05 e m #

    På nr 5 svarar jag på ren impuls: jo det kan de nog…
    Men om jag tänker efter lite så går det över. Eller blir mildare i alla fall. Sen. 🙂
    När hon blir äldre får du intala dig att det är intelligenta barns som ifrågasätter, det har varit något jag hållit fast vid många gånger med min 9-åring, som fortfarande har en obändlig stark vilja och samtidigt är fantastiskt varm, kärleksfull och omtänksam.

    Lycka till med tanden!
    Skickar en god jul kram från en trött mamma till en annan!

    • Sandra Lago december 20, 2012 den 8:02 e m #

      Just nu blir damen arg för allt. Minsta lilla motgång är en katastrof. Hon är bara 14 månader. Tänk då hur hon kommer att vara när hon är tre år 😉 Oj oj oj säger jag bara.
      God jul och gott nytt år!

  2. Ama de casa december 20, 2012 den 11:09 f m #

    Hoppas du får (helst alla!) dina önskningar uppfyllda 🙂

    • Sandra Lago december 20, 2012 den 8:03 e m #

      Tack det önskar jag också 🙂
      God jul och gott nytt år!

  3. polaroidized december 20, 2012 den 7:47 e m #

    Toppen lista! Hoppas alla dina önskningar uppfylls. Flera av dem skulle nog platsa på min topp-10-lista också 🙂

    • Sandra Lago december 20, 2012 den 8:04 e m #

      Tror det är många föräldrar som kan relatera till några av önskningarna i listan 🙂
      God jul och gott nytt år!

      • polaroidized december 20, 2012 den 8:06 e m #

        God jul och gott nytt år till er också 🙂

Kommentera

