Alla hycklar vi ibland…

26 Dec

Och god jul och god fortsättning förresten. Här har det tagits en paus i bloggandet då de senaste tre dagarna varit ganska hektiska med julmiddagar hit och dit och det har inte funnits mycket tid över för annat.
Julafton firades hos syster yster med resten av familjen där det bjöds på god mat i gott sällskap. Tomten hittade till oss i år med och Siri som ibland kan vara lite blyg och reserverad visade ingen rädsla och hjälpte tomten med julklapparna och tackade artigt varje gång hon fick paket. Sen gick nog inte riktigt konceptet hem med att paketen var till henne (men den poletten trillar nog ned nästa år) utan istället gav hon glatt tillbaka sina paket till tomten eller till moster Pia som satt nära till hands. Vår lilla docka är snäll och delar med sig.

Igår (juldagen) firade jag och min make 10 år som par. Jag kan inte förstå vart dessa 10 åren har tagit vägen. Det har gått så otroligt fort. I kommande augusti har vi varit gifta i 7 år. Hade nån berättat det för mig när jag var 15 så hade jag nog aldrig trott dem.
Med nöd och näppe och andan i halsen hann jag hämta ut Magnus present igår kväll. Affären stängde 18 och jag stövlade in där 17.55.
Det är nu blogginläggets rubrik tillämpas. Jag har väl varit lite sisådär inställd till företaget Apple tidigare och är väl egentligen fortfarande. Ändock har vi bara i år inhandlat en iphone, en ipad och en ipod. Ipoden införskaffades igår. Det var min present till min kära make på vår 10-års dag. Han hade en gammal ipod sen tidigare som sjöng på sista versen och om det är något som han använder MYCKET så är det mp3-spelare. Det kändes som en bra present att ge. Det är väl då man i sitt stilla sinne måste göra skillnad på Apple som producent av produkter och Apple och dess företagsanda och personalpolitik. Det är väl det sistanämnda som gjort mig avigt inställd mot Apple, men i ärlighetens namn så kan jag själv inte komma på nån mp3-spelare som jag hellre skulle köpa. Det vore ju ett plus förstås om man hade sluppit omaket att handskas med Itunes, men ändå.
Men alla produkter är inte guld och gröna skogar. Mobilen är jag något fruktansvärt missnöjd med. Mottagningen är under all kritik och batteritiden likaså… Sen det faktum att du i princip inte kan göra något med telefonen på eget bevåg är ännu en utav besvikelserna. Om du inte vill tänka själv och göra inställningar och dylikt så är den perfekt… men jag vill gärna tänka själv. Jag vill gärna ha något att säga till om, vara med och utforma, men såvida du inte Jailbreakar telefonen och förlorar allt vad garanti och support heter från Apples sida, så är du låst.
Ipaden har varit en delight. En skön omväxling från min 17″ laptop som i längden är ganska tung och otymplig. Ombyte förnöjer.

4 svar to “Alla hycklar vi ibland…”

  1. Ama de casa december 29, 2012 den 11:24 f m #

    Såg mysigt ut på er jul – och GRATTIS till 10-årsdagen 🙂

    sv: Tomten hade varit en sväng till Västindien innan han kom till oss och hann få lite solbränna på vägen 🙂

    • Sandra Lago december 29, 2012 den 9:03 e m #

      Tackar för gratulationen! Nu blev jag nog lite avis på er tomte, men det beror nog på att jag är en blekfis året om 😉

  2. intecoolochoberord december 29, 2012 den 11:46 f m #

    Grattis till 10 år, det är stort! God fortsättning och Gott nytt år!

    • Sandra Lago december 29, 2012 den 9:03 e m #

      Tackar tackar och god fortsättning och gott nytt år till er med!

Kommentera

