I litteraturens förlovade land

29 Dec

Om det är något jag saknar sen jag blev mamma, så är det att kunna sätta mig ner med en bra bok och läsa bort en timme eller två. Just nu känns det inte som om tiden räcker till för denna förströelse. Kanske är det jag som prioriterar fel saker… jag skulle egentligen kunna läsa på kvällarna när Siri somnat, med tanke på att jag själv inte brukar somna förrän närmare midnatt, men ändå blir det inte av. Just nu har jag en stor lust att få möjlighet att bläddra i något annat än Siris lilla pekbok (hur mysigt det än må vara att sitta med henne och peka, läsa, förklara och prata).
Jag har 3 böcker (minst) liggandes som jag är riktigt sugen på att sätta tänderna i.

Stephen Fry – The fry chronicles började jag att läsa när jag var gravid och efter graviditeten så rann det ut i sanden. Det är bara några kapitel kvar, men nu känns det nästan som om jag måste läsa om allt för att få något sammanhang.

Bill Bryson – En kortfattad historik över nästan allting i ditt hem är en bok jag fick hemskickad för nån månad sedan eller två. ÄLSKAR hans sätt att skriva på och den tidigare boken jag läst av honom var helt fantastisk.

Elizabeth Kostova – Svantjuvarna vet jag egentligen inte så mycket om. Jag läste hennes första bok Historikern och blev helt uppslukad av den. Hennes sätt att skriva är väldigt målande och otroligt fängslande. Jag håller tummarna för att även denna bok kan fånga mitt intresse… trots att det är en roman.

2 svar to “I litteraturens förlovade land”

  1. Ola Nilsson Muscat januari 24, 2013 den 9:59 e m #

    Spehen Fry är fantastisk, vad han än företar sig.

Kommentera

