Arkiv | 9:16 e m

Fullt ös

2 Jan

Så på söndagskväll och hela måndagen var Siri ganska däckad och orkade inte med så värst mycket utav nyårsafton och allt vad det innebar. Tisdagen var något bättre och idag har det varit full rulle igen. Hon har lekt, busat, skojat och grejat. Energin är tillbaka och hon hade ut hela leksakslådan på golvet så vardagsrummet såg ut som en krigszon.
Det är en STOR lättnad att se att hon mår så bra och har återhämtat sig så fort. Dels för att det gör fruktansvärt ont i mitt hjärta när jag ser att hon mår dåligt och dels för att originalplanen (innan hon blev sjuk) var att hon skulle spendera morgondagen med moster Pia och kusin Ida. Jag och Magnus ska dona och greja i huset. Vissa saker behöver man vara två för att fixa. I och med att dockan är feberfri så verkar det som om vi kan genomföra planen. Sen att Siri tycker det är jätteroligt att få leka med Ida är ett stort plus.
Förhoppningen är att vi ska få målat alla väggarna i morgon… få fast lite dörrkarmar, trösklar och annat spännande. Sånt som måste göras. Huvudsaken är att det går framåt.
Det som grämer mig är att förmiddagen i morgon försvinner. Vi ska ha inventering på jobbet och jag håller tummarna för att det inte tar allt för lång tid. Vi är ganska ivriga att få komma iväg till huset och sätta igång.