En liten förskoleflicka

9 Jan

Då var två dagar av inskolningen avklarade och än så länge har både jag, Siri och Magnus överlevt. Det har väl inte varit helt friktionsfritt nån utav dagarna då Siri vägrar äta maten som serveras. Jag trugar, lockar och pockar och inget utav maten går ner. Hon vägrar.
Så ja jo det var väl en liten motgång. Däremot överraskade hon mig idag med att faktiskt somna på sovstunden. STORT kors i taket. Förvisso var jag den sista föräldern kvar ute på gården som desperat stod och vaggade barnvagnen medan alla andra barnen redan låg och sov, men efter lite jävlar anamma och envishet från min sida så somnade hon faktiskt. Då kunde till och med jag gå in och dricka lite kaffe och samtala med de andra föräldrarna.
Siri har vågat sig iväg lite grann på egen hand idag och utforskat förskolan, medans jag har kunnat sitta, studera och vara lite social med de andra. På morgonen var vi även ute en sväng och lekte. Siri upptäckte att det fanns bobby car och var tvungen att ta en liten testtur med den. Framåt hände det inte så mycket, men att åka baklänges var lättare. Speciellt när det råkade luta nedför på ett ställe… då jäklar i mig gick det undan och Siri satt och såg måttligt förvånad ut.
I morgon (om Siri är mogen för det) så ska jag gå iväg en liten stund från förskolan. Inskolningsplanen ser sådan ut och på fredag är det tänkt att jag bara ska lämna av Siri där och sedan gå hem igen. Jag måste väl erkänna att jag är lite spänd och nervös inför detta. Hon är väldigt mammig just nu så jag är lite orolig över att hon ska bli ledsen om jag går.
Håller alla tummar för att det kommer gå bra resten av veckan…. sans mat.

Kommentera

