Stolt mamma

14 Jan

Idag är jag lite extra stolt över min lilla tjej. Det var inga som helst problem med att  lämna henne på dagis (ja jag vet, det heter förskola). Hon gnydde lite grann när jag satte ner henne på golvet i tamburen för att vi skulle kunna klä av oss. När kläderna väl hade åkt av så hade hon tydligen inte tid att säga hejdå till sin stackars mor. Det blev en snabb kram och sen sprang hon iväg och lekte med de andra barnen. Där stod jag i tamburen och såg bra snopen ut. Förvisso är jag glad över att hon inte blev ledsen… samtidigt så kändes det som om navelsträngen helt sonika klipptes av. Som att jag inte längre var behövd.
Och så började väntan… väntan på att klockan skulle bli 13.45 så att man kunde åka och hämta henne igen.
Jag stod och tittade på henne några sekunder innan hon upptäckte att jag hade kommit tillbaka igen, men oj va härligt det var när hon väl såg mig. Ett stort leende och en kram. Det är precis vad en mamma med ett brustet hjärta behöver. Sen att man fick höra av fröknarna (ja ja ja det heter pedagoger) hur duktig hon hade varit. Inte varit ledsen en enda gång, levt rövare ute på gården när de var ute och lekte, till och med ätit mat och sovit en rejäl stund. Då blir man riktigt glad.
Även om det är lite tufft för mig så verkar det som om den här dagisgrejen kommer att fungera. Jag håller tummarna för det.
Och ja jag vet… jag är sjåpig, men det är en sån stor omställning att gå hemma med henne hela dagarna och sen helt plötsligt vara utan henne.
Nu på eftermiddagen gick vi till fiket på biblioteket och myste en stund. Siri gnagde på mariekex för glatta livet och det var riktigt mysigt att vi lyckades komma ut på en fika alla tre. Vi har även invigt den nya vagnen och än så länge får den godkänt. Har inte riktigt vant mig vid att ratta runt den. Den ter sig lite annorlunda i styrningen med ett hjul i fram istället för 2 som vi har på den andra vagnen.
Håller tummarna för att det är en vagn vi kommer att trivas med

2 svar to “Stolt mamma”

  1. Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde januari 15, 2013 den 10:55 e m #

    Kikar in och säger hej. Hej:)

    • Sandra Lago januari 17, 2013 den 2:08 e m #

      Välkommen och kul att du har hittat hit 🙂

Kommentera

