Dagisbacillerna attackerar!

28 Jan

För det första, ja ja ja jag vet att det heter förskola. Call me old fashioned, men jag tycker fortfarande att ”dagis” är den rätta termen.
För det andra så får jag väl försöka räkna veckorna och se om vi kan slå något rekord av något slag. 3 veckor på dagis tog det innan Siri blev sjuk av nån bacillusk. Nästa gång siktar vi på minst 4 veckor!
Sen att denna sjukdomsepisod sammanträffar med en period av extrem mammighet är väl kanske ingen höjdare. Bara mamma som duger. Därmed har mamma sovit ungefär 2 timmar natten som var. Jag och Siri har halvsuttit och sovit för att det ska vara enklare för henne att andas. Den stackars näsan bara rinner och rinner och hon vaknar stup i kvarten av att det rinner ner i halsen och så börjar hon hosta. Så sovandes i halvsittande ställning har funkat rätt ok för henne. Mindre ok för mig då det slutade med att jag ikväll fick tigga till mig lite massage av min kära make.
Jag ska snart smita in i sovrummet och krypa ner jag med. Jag har en känsla av att det kommer att bli en lång natt och då är det lika bra att vara förberedd.
Usch min stackars sjukling. Det var ju inte alls längesedan hon var dålig… nyårsafton rättare sagt.
Jag hade på känn igår morse att det var något som inte stod rätt till när hon frivilligt låg kvar i min säng en låååång stund och gosade. Normaltvis brukar damen ha bråttom upp och ut i köket för att få vällingen serverad, men inte igår. Redan där syntes varningsflaggorna.
Kan inte göra annat än att hålla tummarna för att det går över fort. Det gör ont i mig att se henne dålig.

Ett svar to “Dagisbacillerna attackerar!”

  1. Sirpa Hotti januari 28, 2013 den 10:16 e m #

    Hej Vännen!

    Ja, dagis låter mycket bättre =)

    Stackars lilla liten.. Nu får hon krya på sig fort!!

    Hoppas det blir en bra natt med mycket sömn.

    Kramar!

Kommentera

