Host, harkel, snörvel

23 Feb

Så…. dom där giftiga dagisbacillerna har ju även hoppat över till mig. Har haft lite feber de senaste dagarna och förkyld som få. En näsa som ena stunden är tät och nästa rinnande som en kran. Jag och Siri går och snorar ikapp. Hon är i alla fall feberfri, men förkyld.
Så de senaste mornarna har jag börjat dagen med en kopp Lemsip för att över huvud taget komma igång och känna mig människa igen. Varje morgon har jag vaknat med skallebank, feber och en totalt igenkorkad näsa. Lemsip har i alla fall rådit bot på huvudvärken och febern. Näsan har fått lösas med Nasoferm.
Problemet är dock att mitt lilla Lemsipförråd har börjat sina och jag har bara två påsar kvar. Jag hade inte vett på att köpa fler förpackingar sist jag var i London, men tack vare en liten förfrågan på Facebook om det fanns någon vänlig själ där ute som kunde förse mig med mer Lemsip så kommer jag inte behöva stå utan en längre stund då jag fick respons ganska fort från de Englandsboende vännerna.
Tusen, tusen tack!

4 svar to “Host, harkel, snörvel”

  1. mylifemystory83 februari 23, 2013 den 9:03 e m #

    Skönt att höra att Siri är feberfri, hoppas att ni kryar på er snart och hoppas att ni får en bra helg 🙂

    • Sandra Lago februari 23, 2013 den 9:16 e m #

      Tack, vi håller tummarna för att vi blir pigga och kyra så fort som möjligt för nu är vi trötta på det här 😉
      Trevlig helg på er med!

  2. Lina februari 24, 2013 den 7:22 e m #

    Uach då! Krya på er!

    • Sandra Lago februari 24, 2013 den 7:44 e m #

      Tack jag hoppas också att vi kryar på oss för nu får det räcka. Vi har inte tid att vara sjuka 😉

Kommentera

