Mitt i naturen

24 Feb

Blev lite paff nu på kvällskvisten när vi gick ut för att gå en liten promenad. Ett utav syftena med promenaden var att gå bort till sopstationen och göra oss av med en massa skräp. Siri satt i vagnen och tittade på medans jag och Magnus sprang mellan de olika kontainrarna och slängde pappar, plast och gud vet allt. Rätt som det var när jag vände blicken mot Siri så stod det en räv bara några cm från hennes vagn… Och då menar jag verligen cm för den strök utmed bakhjulen på vagnen och gick sedan bort mot mig. Jag stod som förstelnad och stirrade på den stackars räven som stirrade tillbaka. Det enda jag kunde tänka på i detta ögonblicket var ”sjutton att jag inte har kamera med mig”. Räven skrämdes strax därefter bort av Magnus som kom stampandes mot räven.
Det var dock en väldigt speciell upplevelse för räven verkade inte speciellt rädd eller så med tanke på att den kom så nära. Bara nyfiken och undrade väl vad vi pysslade med och om vi eventuellt hade något gott i påsarna. Siri satt i vagnen och såg ut att undra vad det var för en konstig ”hund” som kom och hälsade på.
Senare på vår promenad så gick vi förbi en trädgård där det satt 4 stora harar. Även detta lite spännande för Siri som satt och tittade med stora ögon.
Igår när vi var ute på kvällspromenad så fick vi sällskap av en katt som följde med oss på vår promenad en bra bit. Siri var alldeles salig för katter och vovvar är ju riktigt spännande djur. Hon satt och försökte hänga ut från sidan på vagnen för att se katten som gjorde oss sällskap.
Vi lär nog aldrig skaffa något husdjur med tanke på allergier och annat, men som tur är så har en utav våra framtida grannar en riktigt social katt som gärna hälsar på Siri. Katten springer runt på vår tomt lite då och då (eftersom den bor i huset intill) så jag har en känsla av att vi kommer att få besök till Siris stora förtjusning.

2 svar to “Mitt i naturen”

  1. mylifemystory83 februari 25, 2013 den 9:20 e m #

    Så roligt att få se en räv på så nära håll,de är så fina djur 🙂

    • Sandra Lago februari 25, 2013 den 9:24 e m #

      Ja det var faktiskt en upplevelse. Jag har av någon anledning fått för mig att rävar är skygga djur, men så var icke fallet… inte med den här räven i alla fall 🙂

Kommentera

