Vart är mitt ICA-kort?

25 Feb

Upptäckte för någon vecka sen att mitt ICA-kort var spårlöst försvunnet. Detta i samband med att jag stod i kassan på ICA och skulle betala. Nice! Har ringt runt till olika affärer och kollat ifall någon vänlig själ lämnat in mitt borttappade kort, men fick samma svar överallt att det fanns inget kort med mitt namn på. Så nu är kortet spärrat och jag inväntar mitt nya kort och en ny jäkla kod som man ska lära sig utantill.
Igår kväll var det lite kalabalik här hemma då Siri hade bestämt att hon inte skulle sova på kvällen. Det slutade med att damen stod i sin säng och skrek sig blå. Magnus gick in och la sig i sin säng bredvid henne, men inte ens detta fungerade. Hon gallskrek och efter en stund så kom Magnus ut med Siri på armen. Då hade damen skrikit tills hon spydde, så det var bara till att byta pyjamas, tvätta av henne och byta sängkläder i henne säng.
Efter detta bökade vi ner oss allihopa i vår säng och Siri låg mellan oss och verkade tämligen nöjd över att ha fått både mamma och pappa i säng. Hon sjöng och sjöng och sjöng och lät riktigt belåten. Vid upprepade tillfällen fick jag leta efter hennes napp i mörkret. Den har en viss tendens att försvinna och är mycket svårare att hitta i vår stora säng än i hennes spjälsäng. Oftast brukar den hamna i glipan mellan min och Magnus madrass så jag fick köra ner handen och rota runt… och hittar mitt ICA-kort…
Både jag och Magnus misstänkter STARKT att kortet inte fått ben och gått dit utav sig självt utan att det har fått lite hjälp på traven av en liten dam…

2 svar to “Vart är mitt ICA-kort?”

  1. Lina februari 26, 2013 den 11:22 f m #

    Haha, så typiskt att det kom fram nu när du beställt nytt!

    • Sandra Lago februari 26, 2013 den 7:01 e m #

      Riktig otur! Nya kortet kom idag så nu kan jag handla igen i alla fall 🙂

Kommentera

