Jag ska måla hela världen…

11 Mar

…eller i alla fall tvättstugan. Den har målats vit. Nu syns inte den mossgröna färgen som prydde den tidigare. Smaken på 50-talet var inte alltid så klockren. Halva tvättstugan mossgrön och resten vit. Nu är allting vitt. Pilligast har nog varit att måla isoleringen som sitter runt alla vattenledningar, men det gick till slut.
Dagen till ära har gått åt till att maskera upp ränder. Jag tänkte sätta lite färg (annat än mossgrönt) på tvättstugan och detta blir i form av ränder i varierad tjocklek. Måste dock erkänna att jag är lite less på att måla nu och skulle gärna sätta tänderna i något annat, men tvättstugan måste bli klar innan vi flyttar in så jag får väl vackert hugga tag i penseln i morgon med. Förhoppningsvis blir jag klar i morgon. Då är det väl egentligen bara klinkers kvar som ska in, brunnen som ska göras färdig, upp med en bänk och tvättställ… och sen så tror jag att tvättstugan är ganska klar… Tja… man kanske skulle installera vitvarorna också, men sen så är det klart!

2 svar to “Jag ska måla hela världen…”

  1. mylifemystory83 mars 11, 2013 den 9:28 e m #

    Så duktig du är 🙂 vilken lyx med egen tvättstuga:)

    • Sandra Lago mars 11, 2013 den 9:40 e m #

      Underbart med en egen tvättstuga! Längtar redan efter att få inviga den 🙂

Kommentera

