Ingen press…. jag lovar…

14 Mar

Om lite drygt en månad är det dags för inflyttning i vårt hus och jag måste erkänna att stressen har börjat äta upp mig. Det är fortfarande många pusselbitar kvar och dagarna och dygnets timmar räcker inte riktigt till för allt som vi ska göra. Det vi har som fördel just nu är att bottenvåningen inte behöver bli färdig (annat än tvättstugan) för vi ska inte bo där nere. Själva boytan är på övervåningen och där kommer förhoppningsvis det mesta att vara klart till sista april.
Men oj… jo jag är stressad. Det har gått så långt så att jag faktiskt mår lite dåligt över hela situationen. Jag känner mig stressad från det att jag vaknar till att jag somnar på kvällen. Jag får ofta hjärtklappning, kan helt plötsligt börja blöda näsblod och drömmer mardrömmar om vårt stackars hus.
Jag antar och hoppas att jag stressar upp mig helt i onödan och att både färdigställandet av övervåningen och själva flytten kommer att gå någorlunda smärtfritt. Jag måste även verkligen påminna mig själv om att nedervåningen BEHÖVER inte vara klar… Jag tror det är mycket det som spökar i huvudet på mig för det ser ut som kriget där. Varken kontoret eller sovrummet har golv. Vi har brutit upp allt vad golv heter och rensat blåbetong ända ner till husgrunden. Ska man gå in i nån utav rummen så får man ta ett skutt ner och ett rejält kliv för att komma upp igen. Jag hade på förslag att vi skulle göra bollhav utav ett av rummen, men det blev nedröstat. Attans….
Jag hoppas att jag oroar mig i onödan för allt, men man vet ju aldrig…

11 svar to “Ingen press…. jag lovar…”

  1. Djana mars 15, 2013 den 7:57 f m #

    jag tycker att ni kommit jättelångt när det gäller renoveringen, och att ni är duktiga som kämpar på ,det är inte lätt med barn och jobb. Försök och inte stressa , trevlig helg:)

    • Sandra Lago mars 15, 2013 den 2:33 e m #

      Jo det är bara till att bita ihop och kämpa på. Det är ju värt det i slutändan, men just nu känns det så långt dit. Får ligga i lite extra nästa vecka och försöka få ut mer timmar än vad dygnet har att erbjuda 😉

  2. FrkNilsson mars 15, 2013 den 1:41 e m #

    Hur kan ett bollhav röstas ned?! 😉 fy vad jobbigt att känna sig så stressad. Försök rensa huvudet med något, en promenad i friska luften kanske? Eller go bananas med slägghammare om något behöver demoleras. Banka ut stressen så att säga 🙂

    • Sandra Lago mars 15, 2013 den 2:35 e m #

      Förstod inte heller riktigt det där med bollhavet. Jag som tyckte att det hade varit ett roligt inslag 😉
      Jag ska sitta på kontoret en stund i morgon och dränka mig i jobb… Det är ganska skönt att bryta tankemönstret med något annat ibland än hus, renovering och mer hus 🙂

  3. Jenny mars 15, 2013 den 7:48 e m #

    Man kan inte göra mer än vad man hinner med. Och hinner man inte så löser det sig ändå 🙂 Kämpa på! Det blir säkert super till slut! Du får pausa med att blogga lite 😉

    • Sandra Lago mars 15, 2013 den 8:27 e m #

      Det är dock inte utan att man känner sig stressad, samtidigt som man verkligen ser fram emot flytten. Det är bara till att kämpa på! Den som väntar på något gott…. 🙂

      • Jenny mars 16, 2013 den 8:19 e m #

        Sant! Inget jobbigt som inte har någonting gott med sig 😉

  4. Lina mars 15, 2013 den 8:08 e m #

    Hu, vad jobbigt. Man blir stressad när det är rörigt. Håller tummarna för att ni hinner det ni ska utan missöden!

    • Sandra Lago mars 15, 2013 den 8:28 e m #

      Tack jag håller också tummarna för detta. Vågar nästan sätta en liten slant på att något kommer gå fel, men det är väl så det brukar vara 😉

  5. Frida - Militärmamman mars 18, 2013 den 11:08 f m #

    Åh, vad jobbigt att du är stressad över detta! Hoppas det lägger sig så snart ni flytatt in! Vi håller på att renovera lite pö om pö här och känns lite som att vi aldrig kommer att bli klara,… Fast jag tänker att så länge jag kan stänga en dörr och slippa se skiten hela tiden, så är det lugnt för mig, då låtsas jag att det rummet/planet inte finns. =)
    Kram

    • Sandra Lago mars 18, 2013 den 9:03 e m #

      Kommer att bli många skrymslen och vrår som jag får stänga och försöka ”glömma” bort för stunden. Lite stress och press, men förhoppningsvis är det i alla fall inflyttningsdugligt när det väl gäller 🙂

Kommentera

