Sjukling del 7348374938473987

18 Mar

Och så var Siri förkyld igen. Hon började dagis i januari och jag börjar nästan tro att hon har varit hemma mer än där. Näsan rinner som en kran på henne och ögonen likaså då det verkar som om hon åkt på en ögoninfektion. Stackars liten.
Det som är mest frustrerande (utöver det faktum att hon inte mår bra) är att vi blir sinkade i vårt renoveringsarbete. Som om jag inte var tillräckligt stressad som det är… Så i morgon ska jag och damen chilla hemma medans Magnus och Tommy kaklar kök och… ja vad mer det nu är som ska kaklas och fogas… Siri lär bli väldigt glad över detta då Tommy har en hund. Tommy och vovven ska nämligen sova över hos oss och då får Siri möjlighet att bekanta sig lite mer med den stackars hunden. Tyvärr brukar det ibland vara så att djur inte alltid delar Siris entusiasm. Min systers katt är ett lysande exempel på detta då den brukar gå omvägar när den märker att Siri är på besök.
Och Siri som bara vill klappa och gosa…
Den lilla busungen har börjat gömma saker för mig. Det har under en lång period varit sockar som saknats och jag har letat och letat efter dessa. Jag visste att de inte var kvarglömda på dagis, de fanns inte heller i tvättkorgen och inte bakom eller vid tvättmaskinen. Idag när vi röjde runt lite här hemma så flyttade jag av en slump på Siris brandbil. En stor brandbil i trä som man kan öppna och stoppa saker i… ja ni förstår vart jag är på väg? I denna stackars brandbil låg de saknade sockarna… inte bara hennes utan även mina. Den lilla damen har tydligen varit i tvättkorgen och norpat dom och sedan tyckt att de skulle passa bra i hennes brandbil…
Ännu ett mysterum löst…

2 svar to “Sjukling del 7348374938473987”

  1. mylifemystory83 mars 18, 2013 den 10:05 e m #

    Hoppas att Siri kryar på sig snart 🙂

    • Sandra Lago mars 18, 2013 den 10:13 e m #

      Tack vi håller tummarna för detta 😀

Kommentera

