Har inte tid att vara sjuk

28 Mar

Inatt vaknade jag av något som lät som en kaskad i sängen intill. Jag studsade upp och tände lampan och fann en alldeles nerspydd Siri som stod och skakade galler i spjälsängen och var jätteledsen. Hennes säng var alldeles indränkt och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra först. Det blev till att få ut henne till badrummet, av med alla kläderna och stoppa henne i duschen. Självklart hann hon under tiden som jag skulle få ner badkarsskötbordet att kissa en liten skvätt på golvet… som om jag inte hade tillräckligt att städa.  Så jag fick duscha av en storgråtandes liten tjej och konstatera att magsjukan även hittat hem till oss. I samma veva kom Magnus hem (som hade varit och nattarbetat i huset) och fick ta över så att jag även kunde duscha av mig en svängom. Och så fick det bytas i hennes säng och tyvärr fick vi stoppa både nallen och vovven i tvättmaskinen tillsammans med sängkläder, snutte och pyjamas.
Resten av natten spenderades i mammas och pappas säng… utan vovven och nallen.
På morgonen var hon dålig i magen…. och det var det. Resten utav dagen har hon varit på hyfsat gott humör och inte verkat det minsta magsjuk. Inga mer kräkninkar… MEN man ska inte ropa hej för tidigt… sådant brukar oftast straffa sig.
Siri har (precis som jag) inte tid att vara sjuk. Hon gick här hemma och tittade längtande ut genom fönstret och sprang ut i hallen och ryckte i sin overall. Vi tog en liten promenad i solskenet vid lunch och det var mycket uppskattat. Med humöret på topp gick hon och sprätte med benen samtidigt som hon höll mamma och pappa i handen.
Efter hon nanat middag var det dags igen… hon gick och hämtade sin mössa och gick och ryckte i overallen… så vi begav oss en sväng till lekparken. Som tur var så fick vi ha lekparken helt för oss själva. Hade det varit andra barn där så hade vi nog gått vidare för jag vill inte riskera att hon smittar ner någon.
Men jag förstår henne. Att sitta hemma är inte roligt. Inte ens när man är helt utslagen pga sjukdom. Hon älskar att vara ute och leka och jag tycker det känns hemskt att hålla henne hemma… Så vi har varit ute… vi har bara varit lite skygga och hållt oss undan folk

12 svar to “Har inte tid att vara sjuk”

  1. mylifemystory83 mars 28, 2013 den 9:44 e m #

    Stackars liten hoppas att Siri Kryar på sig snart:)

  2. malinleijon mars 29, 2013 den 8:57 f m #

    Usch, usch..! Håller tummarna att det går åt rätt håll.

    • Sandra Lago mars 29, 2013 den 7:51 e m #

      Tack, vi håller alla tummar vi kan. Hon har varit lite hängig idag igen så vi får se vart det bär av

  3. Jenny mars 29, 2013 den 8:23 e m #

    Sicken söt liten tjej! Hoppas hon blir pigg snart!

    • Sandra Lago mars 30, 2013 den 2:14 e m #

      Det dröjer nog inte länge förrän det är full rulle igen på henne 🙂

  4. Maria Dorotea mars 30, 2013 den 4:45 e m #

    Men vad söt hon är din tös!
    Hoppas ni fått en mysig påsk trots allt!

    • Sandra Lago mars 30, 2013 den 7:38 e m #

      Tja jag kan ju inte göra annat än att hålla med. För mig är hon sötast i världen 😉
      Vi myser och pyser bäst vi kan. Siri sitter i badet i skrivande stund så hon är nog nöjd för bada är ju det bästa som finns 🙂

  5. Lina mars 30, 2013 den 5:20 e m #

    Ja, det var en söt liten tjeja! Hoppas att ni alla håller er friska nu!

    • Sandra Lago mars 30, 2013 den 7:39 e m #

      Ja nu får det vara slut med sjukdomar! Tror Siri har varit mer hemma än på dagis sen hon började där 😉

  6. Ama de casa mars 30, 2013 den 6:21 e m #

    Men stackars liten… Hoppas det är över nu!

    • Sandra Lago mars 30, 2013 den 7:39 e m #

      Helt klart på bättringsvägen 🙂

Kommentera

