Snart kan jag tvätta

3 Apr

Det senaste har jag ägnat mig åt min tvättstuga igen. Denna gången har det varit golvet som fått sig en omgång. Det blåmålade betonggolvet kändes rätt så tråkigt och hade dessutom sett sina bästa dagar, så nu har jag bekantat mig med klinkers, fix och fixkam. Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde och jag är ganska nöjd med resultatet. Det är dock inte klart än. Har en ruta kvar vid brunnen som ska göras och sen även vid ena dörren där jag måste kapa till plattor så att de passar.
Men det har onekligen hänt en del sen jag började med tvättstugan… Borta är den mossgröna färgen som prydde nederdelen av väggarna och istället är den ersatt med helvita väggar med färginslag. Tyvärr syns inte alla ränder som är målade på väggarna. Jag får återkomma med bättre bilder. Nu dröjer det inte länge förrän vi kan flytta in vitvarorna, sätta upp hyllor och bänkar och faktiskt börja använda tvättstugan.

Före

Efter

16 svar to “Snart kan jag tvätta”

  1. FrkNilsson april 3, 2013 den 9:26 e m #

    Hurra vad fint det blir! Vilket lyft för rummet!

    • Sandra Lago april 3, 2013 den 9:27 e m #

      Ett jättelyft verkligen! Nu vill man ju faktiskt vistas i rummet till skillnad från förut 🙂

  2. Mylifemystory april 3, 2013 den 9:26 e m #

    Så fint det blev:) och vilken skillnad på före och efter bilden:) nu blir det mycket roligare att tvätta 🙂

    • Sandra Lago april 3, 2013 den 9:28 e m #

      Verkligen längtar efter att kunna köra första maskinen med tvätt. Har en känsla av att det kommer att bli alla täcken och kuddar när vi flyttar in så att de är rena inför första natten i huset… när nu det blir 🙂

  3. tantmian april 4, 2013 den 10:21 f m #

    Vilken skillnad! Snyggt!

  4. Ama de casa april 4, 2013 den 4:52 e m #

    Oj vad duktig du är!
    🙂

    • Sandra Lago april 4, 2013 den 9:59 e m #

      Tack! Det är ändå lite småskoj att renovera för man lär sig nya saker hela tiden 🙂

  5. Maria Dorotea april 4, 2013 den 5:32 e m #

    Verkligen jättefint!!! En sån tvättstuga önskar jag mig också 😊 Bra jobbat!!

    • Sandra Lago april 4, 2013 den 9:58 e m #

      Tusen tack! Det har tagit tid och då är jag ändå inte färdig än, men förhoppningsvis är det värt det i längden 🙂

  6. polaroidized april 4, 2013 den 8:26 e m #

    Ser toppen ut! Duktigt 🙂

    • Sandra Lago april 4, 2013 den 9:57 e m #

      Tack! Är inte riktigt färdig än, men förhoppningsvis dröjer det inte så länge förrän man kan köra igång första tvättmaskinen 😉

  7. malinleijon april 12, 2013 den 8:00 e m #

    👍👍👍 så snyggt!!!

    • Sandra Lago april 12, 2013 den 8:28 e m #

      Tack! Har lagt ner några timmar på det så jag hoppas att det blir bra i slutänden 🙂

  8. cskapar april 12, 2013 den 10:31 e m #

    Å vad härligt, verkligen skillnad. Blir jättefint:)

    • Sandra Lago april 13, 2013 den 8:24 f m #

      Tack! En liten bit kvar tills det är färdigt, men helt klart värt allt jobb 🙂

Kommentera

