Ut på äventyr

18 Maj

Idag bar det av på roadtrip för att hälsa på Lina, Stefan och Tim. Jag har inte träffat dom sen augusti förra året och det är på tok för längesedan.
Tim är en månad yngre än Siri och de har följts åt sen vi hamnade i samma mammagrupp. Nu är det dock svårare när vi bor några mil ifrån varandra så nu var det verkligen dags för ett besök.
Vi har haft toppenväder som har tillåtit utelek, grillning och massor av solsken. Stundtals var det nästan lite för varmt (jajamensan det är väl klart att man ska få klaga lite nu när värmen äntligen har kommit) och då var det skönt att kunna gå in och svalka av sig.

Siri och Tim har lite soffhäng framför tv’n. Siri med sin kanin och Tim med sin gris

Jag hoppas att det inte dröjer lika länge till nästa gång vi ses.
Hemvägen var lite sisådär. Värmen hade tagit ganska styggt på Siri under dagen och att då sätta sig i en bil och åka 9 mil till kanske inte var det roligaste vi kunde hitta på, men vi var ju tvungna att ta oss hem på nåt sätt. Lillfisen har dock varit på strålande humör nu på kvällen, men ändå ganska trött så när jag frågade henne om hon ville gå och lägga sig så tog hon min hand och ledde mig till badrummet så att vi kunde borsta tänderna.
Nu ligger hon i sin säng och trynar och vi skall väl kasta ett getöga på schlagertjoblahejet och se hur det går för Sverige. I vanlig ordning kommer jag väl att tröttna och få läsa i tidningen i morgon om vem som vann.

Kommentera

