Här igen

3 Jun

Bloggandet har varit ganska sporadiskt det senaste. Oftast brukar jag sätta mig på kvällen när Siri har somnat och plita ner mina tankar, funderingar och händelser i bloggen, men det senaste har det inte blivit så mycket sömn för damen då hon gått och blivit rejält förkyld och haft krångel med sina luftrör igen. Natten till fredag och natten till lördag förra veckan kan jag nog räkna minutrarna jag sov på min ena hand då jag hade en mycket ledsen liten tjej i sängen hos mig. Och har inte Siri sovit så har inte jag bloggat… Det är ungefär så det fungerar.
Sen så har det varit lite väl mycket det senaste över huvud taget. Många möten, långa dagar och en Sandra som varit alldeles mör i knoppen och då inte heller så speciellt produktiv på kvällarna. Ibland är det helt enkelt goare att ligga halvt medvetslös i soffan en stund.
Så eftersom Siri varit hemma från dagis idag så bestämde vi oss för att göra en liten utflykt. Poängen med att Siri varit hemma är för att ta det i ett lite lugnare tempo än på dagis. Hon blir väldigt fort andfådd när hon stojar och leker och det piper och väser i halsen på henne, så istället för lek och stoj blev det en tur till Lidköping i det fina sommarvädret.
Vi hittade lite fina böcker till Siri på Design Outlet, som för övrigt hade hur mycket snygga grejer som helst inne. Har ni inte varit där innan så åk dit! Utanför fanns en gunga som blev väldigt poppis. Lite för poppis då protesterna ekade över gården när vi skulle gå därifrån. (Yes jag har en bestämd liten dotter!)
Vi passade även på att fika. Fiket ligger i anslutning till Rörstrands museum och har farligt goda bakverk.
Sen tog vi även en liten svängom inne i stan. Det kanske inte finns så överdrivet mycket att titta på i Lidköping, men det är en väldigt mysig stad.
Självklart försökte man föreviga lite av utflykten på bild


Här är Siri i fullt språng. Jag frågade henne om jag fick ta kort på henne och då tog hon sats och började springa. Här är hon på väg ur bild

Och så försökte vi knäppa en till bild och även denna föreställer Siri på flykt… Självklart mot närmaste vattenkälla där man kan plaska och söla lite.
Väl hemma efter utfykten så började hon rota runt i pappas garderob och resultatet blev det här:

Om man inte har en scarf så fungerar det alldeles utmärkt med  tre par av pappas kalsonger (Ja dom är rena)
Hon är inne i en väldigt påhittig period just nu och är en riktig problemlösare. Det är himla roligt att se alla tokigheter som hon hittar på. Och oj vad hon pratar! Ibland är det ingen hejd på henne och tyvärr begriper man knappt hälften av allt, men det är så underbart att höra. Jag blev riktigt rörd förut då hon satt och tittade på bilder på mobilen och så pekade hon på en bild och berättade för mig att det var mamma och Siri på bilden. Det låter så härligt när man hör henne säga sitt eget namn.
Ja ja jag tjatar, men hon är ju min lilla stolthet!

6 svar to “Här igen”

  1. Jenny juni 4, 2013 den 8:53 f m #

    Låter som en mysig dag! 🙂 Söt liten Siri!! Hoppas ni får hålla er friska nu!

    • Sandra Lago juni 7, 2013 den 9:26 e m #

      Håller också tummarna för att alla får hålla sig pigga och krya ett tag för nu börjar det bli lite tjatigt 😉

  2. A-mamman juni 7, 2013 den 3:45 e m #

    Hoppas lilltjen mår bra!
    Och tack för tips om Lidköping, design outlet och museum låter faktiskt lite lockande.

    • Sandra Lago juni 7, 2013 den 9:29 e m #

      Absolut värt ett besök. Finns även en iittala outlet där att botanisera i och sen kan jag nämna att även delicato har outlet där så man kan köpa kakor tills man storknar 🙂

      • A-mamman juni 10, 2013 den 4:32 e m #

        Som ett Vingåker mini?

      • Sandra Lago juni 10, 2013 den 6:02 e m #

        Jämfört med Vingåker så är det nog väldigt mini för det finns bara tre outletbutiker om jag kommer ihåg rätt

Kommentera

