Ytligt värre

16 Jun

I fredags fick jag och Siri sällskap på stan av syster yster för att botanisera på rean. Hittade något som jag skulle klassa som mitt bästa köp på länge. En sockerbaserad peeling från Phenomé. Helt underbar! Ansiktet känns som en barnrumpa efteråt och inte minst så är den dryg. Kommer nog att ha burken länge trots att peelingen kommer bli välanvänd.
Köp säger jag bara!

På lördagen blev det roadtrip av igen och denna gången bar det av till…

Yes, you guessed it! Ullared of all places. Jag hyser en viss hatkärlek mot detta ställe. Det kan vara roligt att gå runt och titta… eventuellt göra ett fynd eller två… om jag bara slapp alla andra kunder! Sen så ska man ju helt enkelt inte åka på en lördag. Speciellt inte nu när det är högsäsong för detta lågprismecka, men eftersom det är svårt att komma iväg på vardagar så fick man vackert bita hop och åka på en lördag. Det kunde förvisso varit värre… det kunde ju varit lönehelg också.
Siri har äntligen fått en egen bobby car. Hittade en på barnavdelningen på Ullared till ett helt ok pris. 200 kr billigare än vad den kostar i vanliga leksaksaffärer, så det får man väl vara tacksam för. Tyvärr har vi inte hunnit testköra den än då vädret idag inte lockat till utelek för fem öre, men den står i alla fall monterad och klar nere i hallen.
I skrivande stund håller dockan på och hostar så det låter som om hon skall vränga sig själv ut och in. Jag håller på och springer skytteltrafik mellan sovrummet och vardagsrummet för att kolla till henne titt som tätt. Hon har ingen feber och är inte speciellt förkyld längre, men den där hemska hostan vägrar att ge med sig. Den stör hennes sömn och allt som oftast slutar det med att hon vaknar mitt i natten och är jätteledsen och detta avhjälps endast med en sovplats i mammas säng. Tror hon har hållt på och hostat i snart 3 veckor. Måtte hon bli kvitt denna hosta snart.

5 svar to “Ytligt värre”

  1. mylifemystory83 juni 17, 2013 den 7:16 f m #

    Så roligt att du hittade lite fynd i Ullared 🙂 vart köpte du peelingen?? 🙂

    • Sandra Lago juni 17, 2013 den 9:07 f m #

      Peelingen hittade jag på Åhléns. Tror även att Kicks har det märket också, men det fanns inte på deras rea 🙂

  2. mylifemystory83 juni 17, 2013 den 9:33 e m #

    Hihi får kolla upp det i veckan, tack för tipset:)

    • Sandra Lago juni 17, 2013 den 9:45 e m #

      Kollade precis på Kicks hemsida och de hade inte Phenomé som jag trodde, men Åhlens har i alla fall 🙂

  3. mylifemystory83 juni 17, 2013 den 10:08 e m #

    Ok tack 🙂

Kommentera

