Renoveringen fortsätter

27 Aug

Och i vanlig ordning spenderar vi nätterna och varje ledig stund med att renovera. Det har varit mycket sånt det senaste och jag måste erkänna att det har börjat stå mig lite lätt upp i halsen, men the show must go on. Fatta spackelspaden och se glad ut!
Men det har hänt en del ändå. I fredags så lyckades jag med konststycket att gå över alla taken på nedervåningen och få dessa målade två gånger. Denna bedrift resulterade dock i att jag hade stel nacke och spränghuvudvärk under hela lördagen och var kanske inte på mitt allra soligaste humör. Då var det skönt att få agera lite bakgrundsperson och serva de andra som var hemma och hjälpte oss med renoveringen.
Utöver ett litet besök på lekparken så höll jag och Siri oss på övervåningen och fixade lunch och kaffe. Till vår hjälp hade vi syster yster, hennes gubbe och min far. Detta resulterade i att Olle och Magnus lyckades byta vår ytterdörr, medans Pia och pappa tapetserade sovrummet på nedervåningen.

Nu ser det faktiskt nästan ut som ett sovrum. Vi ska försöka få lagt in golv nästa vecka och vad det lider så kör vi samma valnöts-stuk som vi har på övervåningen. Har inte Midbec snygga tapeter så säg?

Något som verkligen var välbehövt och som gav hela huset ett lyft var ytterdörren. Den förra dörren (en brunmålad trädörr med stor glasruta) lämnade en del att önska. Hade stora stygga vargen kommit och börjat blåsa, frusta och pusta på den så hade den nog inte gett så mycket motstånd. Varje gång man stängde den stackars dörren så kändes det som om glasrutan skulle trilla ur.

Och natten som var har jag spenderat med att lägga klinkers i hallen som går till ”baksidan” av huset.  Det känns verkligen i kroppen att man spenderat en längre stund sittandes på knä, då man idag är ganska stel och öm.

5 svar to “Renoveringen fortsätter”

  1. christerhansson augusti 27, 2013 den 10:17 e m #

    Reblogged this on Christer.L.Hansson and commented:
    Jag känner igen mig i när ett projekt går en över huvudet och man bara vill lägga ner. Då är det starkt att bara knega på så att det blir klart. Gillar det där med stora stygga vargens pustande och frustande. Skön teknik han valde av alla tekniker att öppna en dörr 🙂

    • Sandra Lago augusti 28, 2013 den 7:19 e m #

      Det är bara till att fatta årorna och dra båten i land. Men efter det här dröjer det läääääänge innan jag gör någon mer renovering. Har ändå hållt på i snart ett år 🙂

  2. A-mamman augusti 28, 2013 den 8:22 f m #

    Oj vad ni jobbar! Lägger klinker på nätterna? Jisses, jag har aldrig ens lagt klinker på dagtid.

    • Sandra Lago augusti 28, 2013 den 7:21 e m #

      Haha japp vi jobbar och sliter. Det är lättvindigt att jobba nattetid. Dagtid försvinner ju i och med jobb, familjeliv och annat, men på nätterna kan man hålla på med sådant som inte väsnas för mycket i alla fall 🙂
      Jag sitter hela tiden med ett vakande öra på babymonitorn medans lillan ligger på övervåningen och snarkar 😉

Kommentera

