Känner mig golvad

7 Sep

Haha nu var jag rolig. Eller gjorde ett försök till att vara det i alla fall. Vi har nämligen lagt golv nu den senaste veckan så nu är det golv överallt på nedervåningen. Men jo lite golvad känner jag mig, för det tar väldigt styggt på knäna att krypa runt och lägga golv. Har även lagt klinkers precis innanför ytterdörren.
Nu börjar man dock se ett slut på det. Vi har en massa finlir kvar med dörrar, karmar, foder, lister och annat spännande. Men oj va trött jag är… trött i kroppen, trött på att renovera, trött i huvudet. Sen att jag inte har sovit en hel natt på jag vet inte hur länge gör ju inte saken lättare.
Tydligen har jag åkt på karpaltunnelsyndrom. Inget nytt egentligen för jag har haft problem med högerhanden väldigt länge, men det sista har det varit extremt och väldigt påfrestande. Jag vaknar ca 10 gånger per natt av att min hand + en bra bit av armen har domnat bort.
Det är även oerhört irriterande att inte längre klara av att göra saker som man annars tar för givet, tex att hålla i små, pilliga saker, att skriva med en penna, måla ögonfransarna med mascara… Listan kan göras lång på saker som helt plötsligt har blivit svårt att utföra.
Jag har fått tid till läkaren den 1:e oktober så får vi se om det blir operation eller vad som händer. Det är nästan så att jag hoppas på operation för jag kan inte gå omkring så här längre.
Sen kanske det inte är så dumt när renoveringen börjar nå sitt slut och handen kan få möjlighet att vila.

Natten som varit har inte heller givit så mycket sömn då jag haft en liten tjej i min säng med hosta, rinnande näsa och säkerligen lite feber.  Jag sov ungefär en timme allt som allt under natten som var och känner att jag har en hel del sömn att ta igen. Vi fick revidera dagens planer en smula då Siri fick vara hemma från dagis, Magnus tog henne en stund på morgonen medan jag slumrade bort ungefär 2 timmar i sovrummet. Tillräckligt mycket för att vara hyfsat fit for fight och orka med dagen.

Och det är ju inte lätt att vara liten och sjuk. Det ska gudarna veta, så många gånger som vår lilla docka har varit dålig. Idag var inget undantag. Att sova middag var inte aktuellt för fem öre då det protesterades i högan sky så fort vi närmade oss sängen. Det slutade med att vi satt och mös i soffan… Jag gick ut i köket, satte på kaffe, kom tillbaka och då var det en dam som helt enkelt inte orkade hålla sig vaken längre.

 

Och för övrigt så har jag försökt att lägga ut det här inlägget i några dagar nu med en bild, men eftersom det är något tjall på bildredigeringen på wordpress så fick jag helt enkelt hoppa bilden efter som den inte gick att för minska….

9 svar to “Känner mig golvad”

  1. FrkNilsson september 8, 2013 den 7:04 e m #

    Du ska ha knäskydd när du kryper omkring och golvar dig 🙂 Kan bli uppsvullna, inflamerade knän annars.

    • Sandra Lago september 11, 2013 den 8:31 e m #

      Peppar, peppar så har jag klarat mig från inflammationer, men däremot har jag präktiga blåmärken under vart knä som vägrar ge med sig 🙂

      • FrkNilsson september 11, 2013 den 9:53 e m #

        Skönt! (Inte blåmärkena såklart 😉 )

  2. lindami73 september 8, 2013 den 10:01 e m #

    Stackars lilla tjejen. Hoppas innerligt att hon snabbt blir pigg och kry så att både hon och ni kan ha det riktigt bra 🙂

    • Sandra Lago september 11, 2013 den 8:31 e m #

      Jo tack hon har allt kryat på sig, men det är jobbigt när det blir så här. Nu är det dock full fart igen 🙂

  3. Polaroidized september 10, 2013 den 9:25 e m #

    Oj, mycket på gång hos er! Jag vet hur det känns efter golvläggning och då hade jag bara drygt 30 kvadrat att lägga parkettgolv på 🙂 Hoppas Siri mår bättre nu!

    • Sandra Lago september 11, 2013 den 8:32 e m #

      Haha ja om du bara visste hur mycket det är på gång! Nedervåningen är snart färdigställd och det ska bli så skönt när det är klart!
      Siri är pigg och go igen. Nu är det full rulle 🙂

  4. Babyblueeye? oktober 5, 2013 den 10:28 f m #

    Under min senaste graviditet åkte jag på ”tillfällig” Karpaltunnelsyndrom! Hur konstigt som helst… Men mot slutet av gravven, så poff borta! Lika snabbt det kom, lika snabbt försvann det!
    Det var nog så jobbigt och besvärligt…. Hoppas du blir fri det med ophjälp!

    • Sandra Lago oktober 5, 2013 den 1:15 e m #

      Ja det är tydligen jättevanligt med tillfällig karpaltunnel vid graviditet och det var väl i den svängen som det uppkom hos mig, men tyvärr blev jag ju inte av med det 😦 Fick en remiss till ortopeden så får vi se vad de säger när jag kommer dit 🙂

Kommentera

