Nu vänder vi blad

19 Sep

Lilltjejen har fortfarande problem med sin astma och nu känner jag att både ork och humör har börjat tryta då det inte blir mycket sömn för nån i familjen. Jag trodde och hoppades på en vändning igår kväll då hon för första gången på länge somnade i sin egen säng, men vid 00.30 inatt fick vi plocka över en hostande, väsande tjej till vår säng då hon inte kunde andas. Dagtid är hon hyfsat pigg och go, men nätterna är kämpiga.
Förhoppningsvis är en vändning på väg snart och vi kan återgå till det ”normala”… Vad nu det är för något…
Och till lite gladare nyheter så är värderingen genomförd på huset. Nu har vi inte samma stress på oss med återstående renovering och vi kanske kan dra ner på tempot en aning, vilket passar mig alldeles utmärkt då det för tillfället känns som om jag ska smacka in i den berömda väggen när som helst.
Något jag gladeligen ska ägna mig åt det närmaste är ett socialt liv. Det har inte blivit så mycket på den biten det senaste. Man har helt enkelt inte haft tid och många gånger heller inte ork. Nu känner jag att jag är redo att ta itu med den biten på allvar och sluta känna mig som en enstöring.
Jag och bästa Louise har börjat träna lite smått ihop och även detta kommer bli lättare att finna tid till framöver, något jag verkligen ser fram emot.
I morgon skall jag och Siri bege oss hem till Malin och Adora för lite tacos och tecknat. Även detta något jag verkligen ser fram emot! Sen har jag turen att få träffa Malin på lördag igen.
Lördagen fortsätter i samma anda då vi på kvällen ska hem till min bror med familj.
Tycker allt detta låter som en väldigt trevlig avslutning på en annars inte så spännande vecka.

Kommentera

