Jag är kass…

25 Okt

…på det här med att blogga. Det började med att Siri var sjuk mycket… tja sen slutet av augusti ungefär har hon varit sjuk var och varannan vecka och det har varit många och långa nätter som man varit sömnlös med den lilla sjuklingen.
Nu det sista har hon varit hyfsat ok… hostar mycket på nätterna, men det är bättre än det varit på länge och ändå har jag inte fått tummen ur att sätta mig på kvällen och plita ner en rad eller två i bloggen. Nej jag har inte tröttnat på att blogga, men det sista känns det som om allt gått i stå och det har inte funnits så mycket att skriva om.
Egentligen har jag inte något nämnvärt att skriva om idag heller utan inlägget är nog mest plikttroget för att visa att jag fortfarande lever.

I morgon bär det av (trots att stora delar av familjen lider av lite snor, hosta och annat) till Göteborg för att besöka Hem & Villamässan. Det är något att se fram emot då jag älskar att gå på mässor. Tyvärr är det inte ofta det kommer intressanta mässor i Göteborg utan de flesta som man själv önskar gå på är i tex Stockholm, Köpenhamn, London och andra ställen som ligger lite för långt bort för en dagstripp, men Hem & Villa är nästan ett måste nu när man har hus.
Vi gick på mässan förra året också och då var Siri hyfsat samarbetsvillig och satt större delen av tiden i sin vagn, förutom när några musiker drog igång för då var vi tvungna att dansa lite grann. Den här gången däremot så har jag en liten dam som är 10 gånger mer viljestark än förra gången och som dessutom inte är speciellt förtjust i att åka vagn. Det låter som om det kan bli ett spännande besök…

Dagen till ära var det en dam (antagligen för att hon tog sovmorgon) som inte ville sova middag. Detta har resulterat i en väääääldigt trött liten tjej på kvällen med ett otroligt svajande humör. Dock lyckades vi fånga ett jätteskratt på bild när vi satt och målade. Lite glad kan man allt vara trots att man är dyngtrött.


Hahahaha mamma så rolig du är!

 

5 svar to “Jag är kass…”

  1. lindami73 oktober 26, 2013 den 8:40 f m #

    Ha en fin dag i underbara Göteborg!

    • Sandra Lago oktober 28, 2013 den 12:16 e m #

      Tack det var jätteroligt att gå på mässa, dock slutade den i tårar då Siri stod på näsan i parkeringshuset när vi skulle åka hem 😦

      • lindami73 oktober 28, 2013 den 7:47 e m #

        Ajdå….vilken otur… Inte lätt att vara liten 😦

  2. mylifemystory83 oktober 29, 2013 den 7:08 f m #

    Jag missade mässan i år med:( hoppas att allt är bra med Siri och hennes lilla näsa.

    • Sandra Lago oktober 30, 2013 den 8:32 e m #

      Jo näsan är allt ok och du missade inte så jättemycket på mässan. Det är ju samma utställare nästan varje år 🙂

Kommentera

