Inredningsdrömmar

1 Nov

Hade besök av min far här idag som sa att han tyckte att det började bli fint här hemma. Själv känner man att det står helt still på inredningsfronten för alla pengar går till fortsatt renovering. Nedervåningen är mer eller mindre tom på allt vad möblemang heter och även på övervåningen tycker man att det saknas en hel del. Saker som står högt på listan just nu är:

– En möbel till tv-boxar och dylikt under tv:n. Lösningen där just nu är högst temporär med sladdar som hänger höger och vänster. En ”traditionell” videobänk är inte så aktuell, utan gärna något mer åt skänk/byrå-hållet.

– Sängbord. Gud vad jag saknar sängbord. Just nu ligger min mobil på en kudde på golvet bredvid sängen. Vi har sängbord nere i förrådet, men de är av det större och lite klumpigare formatet och det kommer helt enkelt bli för trångt. De ska ut på Blocket så snart som möjligt.

-Bokhyllor. Vi har ett gäng med kassar i förrådet som är fulla med böcker, dvd-boxar, pärmar och annat som skulle behöva stuvas undan på ett mer praktiskt sätt än just ICA-kassar. Tanken är att bokhyllorna ska husera i kontoret.

– En snyggare stol att ha i sovrummet. Så fort överkastet åker av för natten så hamnar det på golvet. Skulle jättegärna sett att vi hade en stol att lägga överkast och prydnadskuddar på. Har hittat en jättesnygg stol från danska HAY. Jag måste bara vinna på lotto först…

– Fåtöljer… i plural. På övervåningen har vi en hall som vi hade tänkt göra till läshörna. En riktigt mysig fåtölj att krypa upp i en regnig dag med en kopp te och en bra bok hade varit nice. Likaså en fåtölj i hallen på nedervåningen. Vi har en jäkligt stor hall där nere som skulle behöva lite utfyllnad.

-Belysning lite här och där. Myslampor av olika slag. En lampa kommer i morgon. Fick sms-avi för en stund sedan att den fanns att hämta ut på Hemköp så jag får bege mig dit.

– Gardiner. Har gardiner i nästan alla rummen på övervåningen. Där nere, not so much… Självklart skulle jag kunnat fått upp gardiner för längesedan… men jag måste verkligen hitta tyg som jag tycker om. Jag har verkligen svårt för att sätta upp vad som helst bara för att ha något så länge. Då går jag hellre utan gardiner.

Man måste få fantisera lite grann. Har suttit väldigt mycket framför datorn vid lediga stunder och kollat på inredniningssidor/shoppar och drömt mig bort. Det finns ju så otroligt mycket fint. En sida som faktiskt överraskade var Zalando. Jag visste inte att de hade heminredning också utan trodde att det var en renodlad modesite, men oj vad mycket snygga grejer de hade.
Det hade varit önskvärt att vinna en storvinst så att man kunde inreda hela huset på en gång och så var det klart sen. Det funkar inte så va?

Kommentera

