Vi regnar bort!

3 Nov

Det lilla livet tyckte att vi skulle bege oss ut på promenad förut. Jag kastade ett öga ut genom fönstret och såg hur det vräkte ner ute, men tänkte att vi ändå inte kan sitta inne hela dagen regnet till trots.  Jag föreslog att vi skulle gå till affären och köpa lite fruktpuré och den idén föll i god jord.
Vi drog på oss regnställ och klädde oss efter alla konstens regler, släpade ut vagnen och påbörjade vår promenad.
Nu är det som så här att affären ligger egentligen inte speciellt långt bort. Det tar kanske 15 minuter att gå… om man går själv. Nu var jag inte själv utan hade med mig min egen lilla ”Magellan” som ska upptäcka och undersöka minsta lilla barr, kotte, löv, pinne och ekollon man kan tänkas hitta utmed vägen. Och sen får hon dessutom lite småpanik när hon blir smutsig om händerna av sagda barr, kotte,löv, pinne och ekollon så då måste vi stanna och torka händer i parti och minut. När vi hade kommit bort till kyrkan så kände jag hur humöret började tryta en aning i samma takt som spöregnet ökade. Kyrkan ligger ungefär 5 minuter hemifrån… om man går själv. Har man sällskap av ”Magellan” så tar det 40 minuter att gå till kyrkan. 40 långa, dyblöta minuter.
Det slutade med att damen fick vackert hoppa upp i vagnen och vi styrde kosan hemmåt igen utan fruktpuré.
Nu lagom till att hon sover middag så är det minsann uppehåll… Bättre lycka nästa gång

Kommentera

