Ska gömma mig under täcket…

8 Nov

Idag var en sån där dag som känns som om den skulle kunna kvitta. Den började bra, men slutade med att jag gått och varit ledsen och känt mig illa till mods.
Det som triggade igång det hela var en incident som inträffade i förmiddags. En sån löjlig grej egentligen, men det fick mig ur balans. Det stod sopor vid trappan som skulle bäras ner vid tillfälle och Siri envisades med att försöka kasta ner påsen för trappan, något jag inte uppskattade utan jag tog påsen ifrån henne. I samma stund blir det lilla livet fly förbannad och börjar hoppa och studsa. Jag står lite olägligt till vid detta tillfälle och får ta emot en nick från henne rätt på näsan och blir näst intill golvad för det tog så hårt att det svartnade för ögonen. Det blev näsblod, svullen näsa och tårar som sprutade. Efter att ha fått ordning på mig själv någorlunda, stapplar jag bort till sängen och lägger mig för att återfå lite sans. Då tyckte Siri att det var käckt att även hon skulle krypa upp i sängen, sätta sig på min mage och börja hoppa. Kan väl tillägga att jag inte riktigt var upplagd för detta och värre blev det när hon då tappar balansen och landar på min mun och näsa så att näsan fick sig en till knäck och framtänderna likaså… och så en fläskläpp på det.
Detta skedde vid 11-tiden på förmiddagen och min näsblod efter detta slutade ungefär vid 14.30. Jag är rätt mör och öm i ansiktet. Att luta sig framåt är inte att tänka på. Jag har svårt att andas genom näsan då den svullat upp invändigt.
Efter detta så har Siri varit aningens reserverad mot mig. Vi har inte dragit jämt idag för fem öre. Många gånger upplever jag att Siri är väldigt lyhörd för andra människors känslor. Vid många tillfällen när jag varit sjuk eller på annat sätt dålig så är det precis som om hon känt av detta och verkligen gjort sitt bästa för att ta hand om mig och helt enkelt vara på sitt allra bästa humör. Så var inte fallet idag då det nästan känts som om hon medvetet gjort allt hon kunnat för att sätta sig på tvären.
Man kan väl inte vara på topp jämt…
Just nu väntar jag på att hon ska somna så att jag kan ställa mig i duschen en stund och därefter dra täcket över huvudet, säga godnatt och glädjas åt att denna dag är över.
I morgon blir det nya tag.

Kommentera

