Borås, Borås…

14 Nov

Sitter i skrivande stund och kollar på Lyxfällan på tv och finner det hela lite smått smärtsamt. Inte på grund av den taskiga ekonomiska situationen det stackars paret har satt sig i, utan för att det är filmat i Borås. Det slår mig när man ser bilderna där ifrån hur otroligt mycket jag faktiskt saknar Borås. Det var verkligen en toppenstad att bo i och jag stortrivdes. De visade precis bilder ifrån stadskärnan och med ens kände man sig lite nostalgisk. Det var ändå 9 år som vi bodde i Borås och jag kommer nog på något plan alltid att betrakta det som ”hem”. Vem vet… på ålderns höst kanske man flyttar tillbaka?
Jag har hur länge som helst ämnat åka tillbaka dit och besöka lite folk, men det finns alltid saker som kommer ivägen och tiden räcker inte till och detta grämer mig. Sen skulle jag bara vilja promenera runt och titta. Promenera i de gamla kvarteren, i stan och leta mig tillbaka till alla favoritställen man hade. Kanske till och med äta på favoritrestaurangen?
Fantisera mera…

2 svar to “Borås, Borås…”

  1. lindami73 november 14, 2013 den 9:10 e m #

    ……jag är också från Borås…..:)

Kommentera

