Livet rullar vidare

25 Nov

Nu ska jag väl inte låta så otroligt negativ, för peppar pepppar så var det längesedan Siri var sjuk sist, men nu var det dags igen. Natten till lördag var ingen höjdare då hon hade så kraftiga hostattacker att det slutade med att hon började kräkas. Natten till söndagen var inte heller så spännande… och inte natten till idag heller. Så idag blev det doktorsbesök. Siri som har börjat bli rutinerad sträckte lydigt ut tungan när doktorn kom med tungspateln och skulle kolla i halsen.
Nu håller vi tummarna för att det är på väg åt rätt håll och att medicinen hon fått ska hjälpa.
Sen håller vi tummarna för att alla i den här familjen får ta igen lite sömn inatt.

Hade lite lagom dåligt samvete i lördags då jag begav mig ut på stan på kvällen. Känns skrutt att åka ifrån lillan, men samtidigt så tror jag inte det gick någon nöd på henne då hon satt och åt glass tillsammans med Magnus när jag gick. Glass är gott. Speciellt när man har feber.
På stan mötte jag Malin och vi begav oss iväg till Bishops för lite alkoholhaltiga drycker och möjlighet att prata bort en timme eller tre. Vi hann även med lite nattamat på Barcelona… och mer alkoholhaltiga drycker. Oj vad man önskar att man hade möjlighet att göra sådant oftare, för det var så trevligt. Vi får ta ännu en lördag i anspråk efter julrushen.
Ikväll har jag och syster yster hunnit med ett smyckeparty. Jag gick dit med inställningen att ”Nej nej, jag ska inte köpa något. Bara titta” och det gick fint… Nej ok, det gick inte fint. Jag hann innaför dörren, sätta mig till rätta och första halsbandet som visades köpte jag… För… det var jättefint. Det kallas bristande karaktär. Det är ett handikapp jag har… Säger vi…

Kommentera

