Har ni blåst bort?

6 Dec

Betty (datorn) is alive and kickin!  Hyfsat i alla fall. Hon startar ibland och ibland inte, men när hon väl gör det får jag väl passa på att blogga.
Har alla klarat stormen? Vi har överlevt och största ”olyckan” hittills har varit en omkullblåst soptunna eller två. Dock infann sig sömnsvårigheter inatt när det blåste som värst. Har ni en aning om vad en storm kan orsaka för spännande ljud i en gammal kåk från 50-talet? En hel del vill jag lova. Tyvärr är jag periodvis ganska lättväckt när det gäller ljud och har jag väl vaknat så har jag även nåt grymt svårt för att somna om.
Så med ca 4 timmar på sömnkontot har vi klarat av dagen med bravur ändå. Man kan åstadkomma mycket med hjälp av koffein. Och ipren. Massa ipren. Håller fortfarande på att tampas med min ihållande bihåleinflammation. Det värker lite smått i ansiktet, men det ska väl ge med sig nån gång det med.
I morgon bär det av mot Göteborg och det vankas ett besök på Liseberg. Det var några år sedan sist som jag var på Jul på Liseberg så jag ser fram emot det riktigt mycket. Oftast brukar vi åka ner till Köpenhamn och gå på Jul på Tivoli, men eftersom vi har en dotter som inte är speciellt förtjust i att åka bil, så känns en tripp till Göteborg som mer än nog.

Kommentera

