Lisebergsfiasko

10 Dec

Så i lördags bar det av till Liseberg med höga förhoppningar om att få se lite ljus, provsmaka lite julkorv och insupa julatmosfären. Så blev fallet icke. När vi väl kom fram och skymtade entrén så nästan det knöt sig i magen. Oj så mycket folk! Och behöva stå och köa med en otålig, liten tjej på 2 år. Det stod en enorm hop med folk framför entrén och det fanns en liten möjlighet att vi faktiskt hade ställt oss i kö om det inte vore för nästa fasansfulla syn. Det var nämligen inte nog med hopen av människor som stod utanför, utan kön fortsatte att ringla bort ända bort till Korsvägen.
Jag fick vackert plocka fram min telefon och ringa min syster som skulle möta upp oss utanför Liseberg och meddela de tråkiga nyheterna. Min stackars syster med familj befann sig fortfarande i bilen och letade parkering och fastnade därefter i trafikköer.
Vi styrde kosan vidare och till slut hamnade vi allihopa på Ikea i Bäckebol.
Trots antiklimaxet med det floppade Lisebergsbesöket så hade vi väldigt trevligt. Trots mitt tyck och tänk om Ikeamöbler (jag är lite anti) så fastnade både jag och Magnus för öronlappsfåtöljen Strandmon. Dock var den slut i lagret och skulle komma in idag igen, så efter jobbet tog Magnus svängen förbi Ikea och plockade med sig en hem.

Den var helt underbar att sjunka ner i och jag kan lätt föreställa mig själv sittandes i denna med en bra bok och en kopp kaffe.
Även Siri gjorde fynd på Ikea i lördags. Hon hittade en stor elefant på barnavdelningen. Hon sög tag i den och sen släpade hon med stor möda runt den på resten av vår Ikeavistelse. Det engagemanget får man väl beundra så elefanten fick vackert följa med hem och nu så ska elefanten vara med överallt. Den fick till och med min stol när vi skulle fika idag så jag fick vackert sätta mig på Magnus stol istället.

Vi har de två senaste mornarna haft lite meningsskiljaktigheter om hurvida elefanten ska följa med till dagis eller inte. Efter mycket om och men har mamma vunnit fighten, dock har vinsten varit bitterljuv då den åtföljts av krokodiltårar från det lilla livet som suttit och jämrat sig i vagnen hela vägen till dagis för att hon inte fick med sig sin elefant.

11 svar to “Lisebergsfiasko”

  1. FrkNilsson december 11, 2013 den 9:19 f m #

    Åh, den där fåtöljen har hög mysfaktor!!

    • Sandra Lago december 11, 2013 den 9:37 f m #

      Eller hur! Det var kärlek vid första ögonkastet 🙂 Funderar dock på om man kanske ska slå på stort och även införskaffa tillhörande fotpall 🙂

      • FrkNilsson december 11, 2013 den 9:02 e m #

        Tycker jag absolut! 🙂

  2. Polaroidized december 11, 2013 den 12:10 e m #

    Sjysst fåtölj! Och vilken ljuvlig elefant 🙂 Edvins favorit är en pandabjörn från Ikea, som ska med överallt här hemma.

    • Sandra Lago december 12, 2013 den 9:17 e m #

      Är väldigt förtjust i fåtöljen. Riktigt skön feeling och den passade så bra in i vår hall. Tanken är att det ska bli en läshörna 🙂
      Ikea har många fina gosedjur. Tror Siris topp tre när det gäller gosedjur är allihop från ikea 🙂

  3. Lina december 12, 2013 den 10:08 e m #

    Synd att det var så mycket folk på lördagen! På fredagen var det inte alls mycket. Folk var väl insnöade och gick på lördagen istället…

    • Sandra Lago december 12, 2013 den 10:10 e m #

      En vän till mig gick på lördagen, men hon var där redan på förmiddagen och då var det ingen kö alls. Tänkte att det var käckt och gå dit på kvällen så att man fick se den vackra belysningen, men vi var tydligen inte ensamma om den idén 😉
      Får göra ett nytt försök nästa vecka

      • Lina december 12, 2013 den 10:11 e m #

        Ja, det är ju så fint. I år var det vackrare än nånsin men kanske för att vi hade barnen med oss. Jag stress-går alltid bara igenom annars.

        Bättre lycka nästa vecka!

      • Sandra Lago december 12, 2013 den 10:19 e m #

        Tack, jag håller tummarna för att vi kommer iväg igen och att vi faktiskt kommer in den här gången 😉

  4. Caroline december 30, 2013 den 11:39 f m #

    Rats! Var med om en liknande tillställning på Liseberg förra året fast vi hade fribiljetter och kom därmed förbi kön – det hjälpte dock föga då det knappt gick att röra sig där inne… Man ska helt enkelt undvika att gå på helgerna tror jag! Men det är ju fantastiskt mysigt där när det är lagom med folk! 🙂

    • Sandra Lago december 31, 2013 den 8:47 e m #

      Min bror åkte dit nu på annandagen och det hade nästan inte varit något folk alls. Känns dock lite som ett antiklimax att åka dit efter julen… sen gjorde väl avsaknaden av snön en hel del också 😦

Kommentera

