Arkiv | 8:44 e m

Gott nytt år!

31 Dec

Igår var jag och Siri lite äventyrliga. Det var nog egentligen mest jag som var äventyrlig som tog med mig den trotsiga 2-åringen på en tågresa till Göteborg. Först började jag känna mig tveksam till om jag skulle få med mig henne över huvud taget för vi åkte ju buss till tågstationen och buss är ju det bästa som finns. Samtidigt som jag stod i biljettluckan på resecentrum och löste biljett till tåget, så stod en surmulen Siri bredvid mig och konstaterade att hon inte skulle åka tåg minsann. Hon skulle åka mera buss! Detta trots att det varit ett tjat hela förmiddagen om att vi skulle åka tåg. Kassörskan var så rar och ordnade en låtsasbiljett till Siri (eftersom barn under 6 åker gratis) och efter det så mjuknade Siri upp inför hela idén med att åka tåg och började babbla för fulla muggar med kassörskan om tåg och bussar.

Åka tåg var ju riktigt roligt. Vi drog av stövlarna så att Siri kunde stå i sätet och titta ut. Vi hann även fika lite grann, läsa lite serietidning som vi köpte på stationen och bara mysa… Fram till Bohus ungefär då Siri tyckte att vi hade åkt färdigt och skulle gå av. Efter lite övertalning så fortsatte vi resan mot Göteborg.
Några minuter efter att vi kommit fram så möttes vi upp av Magnus som precis slutat jobba och vi åkte iväg till Bauhaus. Vi har nämligen varit lite tråkiga i år och inte haft någon julgran och tänkte nu bunkra upp med julgranssaker inför nästa år, tex julgransfot och belysning nu när det rea på julsaker. Vi hittade varken det ena eller det andra, men vi gick inte lottlösa för det. Siri hittade nämligen en tomte (den fulaste på hela Bauhaus) som hon tyckte att vi absolut behövde köpa! Sen att denna tomte även råkade vara ett dörrstopp och vägde en del, hindrade inte damen från att kånka bort den till kassan där den skulle betalas.

Så den fick vackert följa med. Inte den tjusigaste tomte jag sett, men huvudsaken är att Siri tyckte om den plus att damen tyckte att hon ”behövde” en tomte.
Det blev Ikeamiddag därefter och ganska så strax inpå styrde vi kosan hem igen. När Siri skulle sova så skulle tomten vara med i sängen…

Och nyårsaftonen firas i stillhetens tecken. Vi har tagit det väldigt lugnt idag då jag själv inte känt mig helt hundra i kroppen, men inte har det varit desto tråkigare för det. Vi har haft det riktigt mysigt i vår lilla familj. Busat och lekt, lagat fantastiskt god mat och avslutat med efterrätt, eller som Siri kallar det: ”efterglass”.
Nu börjar dock året lida mot sitt slut och jag och Magnus ska om en stund ägna oss åt något som vi brukar försöka göra tid för varje nyårsafton, nämligen reflektioner. Mycket hinner hända på ett år, en del positivt och en del negativt. Det är då man ska samla tankarna och försöka ta lärdom av allt man upplevt.
Jag vill passa på att önska alla ett gott nytt år! Tusen tack till alla som följer min lilla blogg. Även om främsta agendan med bloggen är att skriva för mig själv, så är er feedback verkligen guld värd! Vi ses igen nästa år!