Guldkorn i bloggosfären

3 Jan

Förutom att själv blogga så är jag ganska förtjust i att läsa andras. Jag har en brokig skara bloggare som jag följer där det skrivs om allt från träning till familjeliv. Hur jag har lyckats hitta alla dessa bloggar har fallit i glömska. En del är väl rekommendationer, men många är sådana man råkat hitta av en slump. Ibland hittar man helt enkelt en blogg genom en annan blogg.
Så är fallet med Wil Wheatons blogg. Jag har följt denna herre och hans nördkåserier ett tag och jag verkligen älskar hans sätt att skriva, även om det ibland kan vara en aning högtravande.
Det bästa han gjort det senaste är dock att skaffa sin fru en blogg. Anne Wheaton skriver med hjärta och själ och jag verkligen älskar att läsa den. Bloggen är fortfarande ganska ny och än så länge finns det inte så många inlägg, men jag ser redan nu fram emot nästa.
Sen måste jag erkänna att det är väldigt roligt att få ta del av semikända människors liv, speciellt när de skriver så personligt och med sådan inlevelse som Wil och Anne.
Läs, läs!

5 svar to “Guldkorn i bloggosfären”

  1. sparsamhetsprojektet januari 9, 2014 den 2:56 f m #

    Snubblade över din blogg av en tillfällighet, och ville bara tacka för tipset om Anne Wheaton. Jättehärligt skrivet! =)

  2. Silje Therese januari 14, 2014 den 6:43 e m #

    Alltid roligt att hitta nya bloggar, tack för tipsen!

Kommentera

