Så mycket irritation

16 Jan

Nu gott folk ska jag dela med mig av mina bortskämda, angenäma, I-landsproblem som för tillfället håller på att få mig att slita ut vartenda hårstrå med roten.
Jag har haft lite otur med teknik det senaste. Ganska mycket otur för det känns som om det ena efter det andra har havererat. Den stora nageln i ögat har varit min mobil som helt plötsligt fått för sig att jag är en fiende och vägrar att fungera så fort jag är i närheten. Den stänger av sig själv, startar om helt hux flux, stänger ner appar mitt i användandet, wifi går inte att koppla på längre och ibland går det inte ens att ringa med den. Mitt abonnemang på telefonen löper ut nu och egentligen hade jag bara tänkt att förlänga abonnemanget, men eftersom telefonjä*@&%ln inte känner för at fungera så hade jag inget annat val än att plocka ut en ny telefon när jag förlängde abonnemanget.
Telefonen kom på posten redan igår (snabba ryck av Tele2, med tanke på att jag pratade med dem i tisdags). Fick tummen ur att hämta ut telefonen från postombudet idag.
Så nu som ett litet barn på julafton så hade jag ju tänkt att försöka få igång den nya telefonen och kunna börja använda den. Det gick inte så lysande med tanke på att det även följde med ett nytt SIM-kort, för övrigt det minsta SIM-kortet jag någonsin sett. Tappar man det i ryamattan så är det bye bye. Sagda SIM-kort ska aktiveras på Tele2:s hemsida som under större delen av kvällen hade driftstörningar så aktiveringen uteblev. Först en timme senare lyckades jag efter 578987:e försöket att aktivera det.
Äntligen hade den strapatsen överkommits och jag kände åter igen julaftonskänslorna infinna sig i kroppen när jag ivrigt slog på den nya telefonen…
Anslut telefonen till nätverket… Um… Man ska ansluta telefonen till hemma wifi´t för att få igång den och kunna göra alla inställningar. Så…. vad är lösenordet till vårt hemmanätverk tro? Efter att ha testat ett antal kombinationer till tänkbara lösenord, försökt att få tag i IT-support (min man som inte svarar i telefonen) och spottat och svurit några gånger så ligger nu telefonen där och gäckar mig… oanvänd… ofungerande…
Suck…

7 svar to “Så mycket irritation”

  1. swedishpescetarian januari 16, 2014 den 10:43 e m #

    Vilket bra begrepp det är, i-landsproblem: http://www.youtube.com/watch?v=heTKR1jbS1M 🙂

    • Sandra Lago januari 16, 2014 den 10:44 e m #

      Haha ja det finns ju tyvärr ganska gott om sådana nu för tiden. En del angenämare än andra 😉

      • swedishpescetarian januari 16, 2014 den 10:46 e m #

        Det ÄR irriterande med småchipsen i botten av påsen som inte går att dippa!

      • Sandra Lago januari 16, 2014 den 10:47 e m #

        Hahahaha jag håller med 😀

      • swedishpescetarian januari 16, 2014 den 10:47 e m #

        🙂

  2. Babyblueeye? januari 17, 2014 den 11:50 f m #

    Sannerligen ett återkommande bekymmer! 🙂
    All denna elektronik…. Suck….
    Hoppas det löser sig iaf!

    • Sandra Lago januari 17, 2014 den 12:29 e m #

      Jo nu verkar jag ha fått fason på telefonen… nu är det bara all annan elektronik som krånglar som ska rättas till 😉

Kommentera

