En kär vän

16 Feb

I fredags var det alla hjärtans dag och denna hade firats i min ensamhet om det inte vore för en kär vän som höll mig sällskap. Maken jobbade och Siri somnade hyfsat tidigt och där satt jag själv i soffan med en alla hjärtans dagbakelse (som förvisso var väldigt god).
Kvällens sällskap befann sig ungefär 9 mil ifrån mig, men tack vare en käck liten uppfinning som heter Skype så var det som om hon satt i mitt vardagsrum. Med 9 mils avstånd satt vi med varsin Ipad i knät och pratade bort en bra stund. Avståndet var som bortblåst.
Det är vid sådana tillfällen jag undrar varför man inte använder Skype oftare? Jag och Alexandra (mitt skypesällskap) var i Malmö för ungeär ett år sedan och bodde borta över natten, gick på konsert och hade det trevligt. Då hade jag med mig Ipaden så att jag kunde skypa med Siri. Detsamma när jag och min syster åkte till London när Siri var 6 månader gammal. Även då höll jag kontakt med min dotter genom Skype.
Tyvärr är Skype ett program som till och från krånglat för mig och stundtals har jag av någon anledning inge kunnat logga in alls, men när det fungerar så är det verkligen ett bra alternativ till telefon. Att dessutom kunna se den man pratar med är ett stort plus!
Mera Skype!

Kommentera

