Dags för ny garderob!

20 Feb

Eller ja kanske inte en garderob, men i alla fall ett par nya byxor… eller två, eller tre. Har nämligen märkt att mina vanliga byxor har börjat sitta lite tight över magen… så där obehagligt tight så att det skär in. Så jag får väl helt enkelt ta tjuren vid hornen och köpa mammabyxor. Det bär emot lite grann att spendera pengar på plagg som man använder så kort tid, men tyvärr är det nödvändigt.
När jag var gravid med Siri så var det en ganska varm vår, så då funkade det bra med leggings. Jag köpte ett par vanliga mammabyxor, ett par att träna i och en jäkla massa leggings. Nu är det ju som så här att det i skrivande stund snöar så leggings känns inte aktuellt nånstans.
Mammaöverdelar behöver man sällan tänka på att köpa när man är gravid. Det finns så många A-formade plagg och överdelar i elastiska tyger, så man behöver aldrig bemöda sig med att ens besöka mammaavdelningen utav den anledningen.
Men så att…. jag får väl gå ut på vida webben och klicka hem lite byxor…

Kommentera

