Mina I-landsproblem

15 Mar

Igår fick jag tummen ur att bege mig ut på jakt efter en vårjacka. Jag var tvungen att ha något som jag kunde ”expandera” i och med tanke på att H&M är en utav väldigt få affärer som har mammakläder så fick jag styra kosan ditåt. Är egentligen inte så överförtjust i deras kläder, men vad gör man när det inte finns så mycket annat att tillgå? Jag skulle kunna beställa från nåt ställe på nätet, men jackor vill jag gärna kunna prova innan köp.
Grejen är den att är du gravid så är valmöjligheterna små. På mammaavdelningen fanns det en jacka. En enda modell. I beige… Jag kan väl inte påstå att det är min färg… alls… Men nu var det vad som fanns så den fick det bli. Den satt bra, det fanns utrymme för magen att växa och när valmöjligheterna är som de är så tar man vad som finns.
Det som riktigt grämer mig just nu är att jackan är använd, prislappar tillsammans med kvitto är slängda… och så kikar jag av en slump in på H&M’s hemsida och där finns jackjäveln i två färger till som inte säljs i den fysiska butiken. Svart och marinblå. Hundra gånger bättre än beige. Fortfarande finns det bara en jackmodell att välja på, men hur som helst i andra färger än beige.
Jag som är en rätt van näthandlare får helt enkelt bita i det sura äpplet och skylla mig själv för att jag inte gjorde ”research” innan jag genomförde köp.
Är huvudet dumt så får man ha en beige jacka…

9 svar to “Mina I-landsproblem”

  1. Pia Lago mars 16, 2014 den 6:26 f m #

    Men du var fin i din beiga jacka!! Vårfin! =)

    • Sandra Lago mars 16, 2014 den 8:19 f m #

      Tack, men jag ser om möjligt ännu blekare ut i beige 😉 Behöver ut i solen mer!

  2. Polaroidized mars 16, 2014 den 6:57 f m #

    Och grattis får man visst säga 🙂

  3. Babyblueeye? mars 16, 2014 den 1:31 e m #

    Inte lätt med dessa bekymmer vi har! 🙂

    • Sandra Lago mars 16, 2014 den 1:44 e m #

      Haha nej det är ju inte det 😉 Tycker ändå att det känns lite tråkigt att om man råkar vara gravid just nu så finns det bara en enda modell på vårjacka att välja på

  4. Babyblueeye? mars 16, 2014 den 1:58 e m #

    Jag hade samma bekymmer med vinterjacka då jag väntade sonen. Nämndes inte betala dyra pengar för en ”tillfällig” jacka… Så jag tryckte in mig i en lånad från svärmor…. Behöver jag säga att dragkedjan sprack sista tiden! 🙂

    • Sandra Lago mars 16, 2014 den 8:31 e m #

      Hahaha jag kan tänka mig detta! Så sett är jag glad att jag är gravid nu. Sommartid kan man alltid plocka av sig kläder för att reglera värmen, men det är nog värre vintertid när det är riktigt kallt och då inte kunna knäppa jackan 😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. Solsken i blick! | Sandra Lago - mars 30, 2014

    […] Gick hela dagen i Göteborg igår och önskade att jag hade haft en tunnare jacka på mig (typ den beiga). Men oj vad underbart! Baby & Barnmässan var rolig. Fullt med utställare från Sveriges alla […]

Kommentera

