Livets orättvisor…

16 Mar

I dagarna gick en bekant bort. Han hade kämpat mot cancer ett tag och tyvärr var det en kamp som han inte vann. Jag skall inte komma och påstå att vi var goda vänner, utan som sagt mer bekanta. Nu så här i efterhand förstår jag inte varför vi inte var mer än bekanta, för varje gång vi träffades på stan så pratade vi alltid bort en bra stund. Inget artighetsprat, utan genuina, trevliga samtal… och nu är han borta.
34 år gammal och lämnar fru och barn efter sig. 34 är ingen ålder. Två år äldre än mig. Två ynka år. Det är skrämmande. Man blir påmind om sin egen dödlighet.
Jag vill väldigt gärna vara en stark person. Jag skulle vilja kunna säga att jag kan övervinna allt, men om sanningen ska fram så är jag nog ganska svag. Jag kan med en gång säga att jag skulle gå under om det hände Magnus och Siri något. Jag är väl medveten om att jag kan vara överbestkyddande med Siri, men mina motiv är nog ganska själviska. Jag VET att jag skulle gå under om det hände henne något.

Ta hand om varandra…

4 svar to “Livets orättvisor…”

  1. Lina mars 17, 2014 den 6:39 f m #

    Vad fruktansvärt! Man vill inte att något sånt ska kunna hända i den åldern!

    Ja, man får verkligen vara rädd om de man tycker om!

    • Sandra Lago mars 17, 2014 den 8:54 f m #

      Oh ja. Man vet aldrig vad som väntar en i livet

  2. Babyblueeye? mars 17, 2014 den 9:45 e m #

    Fy faaan…. 😦
    Ett år yngre än mig blev han! Stackars hans familj som tvingas leva utan honom!!
    Det är tur man inte vet vad som väntar en!
    R.I.P

    • Sandra Lago mars 17, 2014 den 9:49 e m #

      Frågan är om man skulle våga leva fullt ut om man visste vad som skulle hända, eller skulle man bara gå och vara rädd hela tiden?

Kommentera

