Äntligen helg!

21 Mar

Efter att ha suttit i långa möten de två senaste dagarna så ser jag gladeligen fram emot lite helg! Jag hoppas även på lite sovmorgon i morgon, men eftersom den lilla damen tydligen gått och blivit förkyld så har jag en känsla av att hon kommer vakna i ottan och därmed väcka mig med orden ”Mamma torka nosen”.
Ser hur som helst fram emot morgondagen och det faktum att jag inte har något inplanerat. Låter kanske tråkigt, men efter de två senaste dagarna som varit ganska intensiva så ser jag fram emot att drälla runt hemma och småpyssla.
Har en känsla av att maken kommer vara ute och greja. Vi rev ju vårt garage för ett tag sen och nu har vi påbörjat återuppbyggandet och medans den så kallade trädgården (läs leran) ändå var uppgrävd så passade Magnus på att dränera kring huset.
Det ser verkligen ut som kriget på vår tomt. Rent av miserabelt. Lera, jord och grus i ett enda sammelsurium. Det finns inte längre någon trappa framför ytterdörren så den vägen går inte att nyttja längre. Siri är väldigt noga med att berätta för eventuella gäster som kommer på besök att man inte får gå ut den vägen för då kan man trilla och slå sig. Istället får vi använda sidodörren och det går an nu när det ligger lastpallar framför som en provisorisk trappa.
Ser dock fram emot den dagen då man kan använda ytterdörren igen
Ser ännu mer fram emot den dagen då vi återigen har något som liknar en trädgård.

Kommentera

