Snart helg igen

27 Mar

Det verkar som om helgen blir ett återkommande tema i mitt skrivande. Jag är medveten om att det inte är helg riktigt än, men efter att veckan har innehållit många, okristligt tidiga mornar, så ser jag fram emot morgondagen då jag rent teoretiskt inte skulle behöva gå upp förrän 9. I praktiken lär inte detta hända då Siri den senaste veckan har haft någon form av inbyggd väckarklocka och vaknat vid ca 06,45 varje morgon. Vid det dagset har jag förvisso redan varit uppe nästan en timme och grejat.
Kunde dock inte låta bli nu när jag la henne för kvällen att fråga lite snällt om mamma kunde få sovmorgon i morgon. Blicken jag fick tillbaka sa att jag kunde drömma om det.
Har jag tur kanske man i alla fall kan stoppa ner henne i min säng på morgonkvisten och ha lite morgongos. Det är tyvärr väldigt sällan som damen har tid med detta, men ibland kan hon offra sig och ligga och kramas en stund innan det är dags att släpa sig upp.

Och ungefär så här ser alla bilder ut på Siri nu för tiden. Totalt suddiga för att den lilla modellen alltid ska försöka hoppa och studsa så fort man tar kort. Och för guds skull, ignorera den osminkade, nyvakna mamman i bakgrunden.

På lördag bär det av till Göteborg då det ska avläggas ett besök på den stora Baby & Barnmässan. Måste erkänna att jag är ganska förtjust i att gå på mässor, men det är tyvärr sällan jag gör det. Många utav de roliga/intressanta mässorna brukar vara i Stockholm, London, Köpenhamn osv. och det är väl ganska sällan man åker till varken det ena eller det andra stället bara för en mässas skull.
Har man tur kanske man rent av hinner med en lunch på stan och shopping!

Kommentera

