Charmtroll

1 Apr

Min lilla tjej har ett gosedjur som hon absolut inte kan vara utan. Jag tror på fullaste allvar att hon inte kan somna utan den på natten. Den har hängt med henne sen hon var 5 månader gammal. Hon fick den när vi var på ett Ikeabesök och hon blev helt salig! Sen dess har detta gosedjur helt klart varit favoritleksaken. Självklart är det bulldogen jag pratar om.


Siri (ca 5 månader gammal) och hennes bulldog

Ja så där ser kanske inte den stackars vovven ut idag. Den börjar bli ganska platt och i ärlighetens namn så vågar jag inte tvätta den längre. Jag kommer ihåg paniken jag upplevde sist jag tvättade den, ty när jag plockade ut den ur tvättmaskinen så hade allt vad stoppning heter försvunnit från huvudet och den stackars hunden såg verkligen ut som om den hade sprungit in i en vägg. Efter en ganska brutal behandling så lyckades jag fördela stoppningen någorlunda, men oj vilken panik jag kände. Skulle nog inte kunna förlåta mig själv om jag hade hundens ”liv” på mitt samvete. Inte med tanke på hur otroligt betydelsefull den är för Siri.
Nu är det som så här att den hittills namnlösa vovven har äntligen fått ett namn. Av en händelse så visades en utav Scooby Doo filmerna (otecknade med animerad hund) härom kvällen och det var en dam som fann hunden på tv:n ganska underhållande. Jag berättade för henne att den hette Scooby Doo, varpå hon vände sig om i soffan, grabbade tag i sin bulldog och tittade in i ögonen på den och förkunnade att hennes vovve heter också Scooby Doo.
Sagt och gjort. Bulldogen heter numera Scooby Doo.
Jo mitt hjärta smälte en aning

 

2 svar to “Charmtroll”

  1. A-mamman april 7, 2014 den 2:46 e m #

    Gulligt! Ni kanske borde köpa en till på Ikea om det skulle gå galet med Scooby Doo. Tänk om han glöms någonstans eller så… Här har vi inga gosedjur som blivit poppis (även om en vovve från Ikea ibland fått en kram) men det har hänt att största killen vill ha med en tumstock i sängen, eller en leksakshelikopter. Eller en skiftnyckel.

    • Sandra Lago april 7, 2014 den 6:42 e m #

      Det tråkiga är att idén med att köpa en till bulldog kom jag tyvärr på alldeles för sent. Dom finns inte längre kvar i sortimentet 😦
      Men det är klart, hade jag lyckats få henne att ta med en tumstock istället så hade det underlättat för det lär ju aldrig försvinna ur sortimentet 😉
      Ungar är bra härliga

Kommentera

